actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2010, 13:16
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
NMBS wil loketten sluiten én verkoop op trein afschaffen

"NMBS wil loketten sluiten én verkoop op trein afschaffen"

De NMBS-directie heeft een fors besparingsplan uitgewerkt om de ticketverkoop efficiënter te organiseren. Zo wil ze vanaf 2012 de verkoop op de trein afschaffen en in een veertigtal stations de loketten sluiten.

Dat melden verschillende kranten vrijdag op basis van een interne nota.

De NMBS zegt dat het louter om een denkoefening gaat en dat er nog geen beslissing is genomen. De socialistische vakbond vreest dat de NMBS 300 voltijdse banen wil schrappen tegen 2015.

Ticket per gsm
Volgens de nota zouden er vanaf 2011 treintickets gekocht kunnen worden per gsm en zouden er 747 ticketautomaten komen.

Daarnaast wil de directie de loketten in 45 stations opdoeken. Het aantal bemande stations zou daardoor dalen van 210 tot 165.

Toeslag
Ook de dienstverlening in die 165 overblijvende stations zou fors worden teruggeschroefd. Wie vanaf 2012 toch nog ergens aan een loket zijn ticket koopt, zou daarvoor een toeslag moeten betalen.

De NMBS schat dat deze maatregelen een besparing van 9,1 miljoen euro zullen opleveren.

Bron: http://knack.rnews.be/nl/actualitei...94832349929.htm


Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat werken! Het is nu al niet gemakkelijk om een ticket te verkrijgen! Ik heb even een paar reacties van treinreizigers bijeen gezet:
1) "Kunnen ze eerst eens proberen de automaten te laten werken? Zowel in Leuven als in Brussel Noord heb je een kans van ongeveer 1 op 4 dat je een automaat vindt die werkt. Altijd is er wel iets mis. Zelfs als je al betaald hebt, is het nog bang afwachten of er wel een ticket uitkomt. En dan kan je naar het loket staan aanschuiven, waar de loketbediende dan doodleuk zegt dat het gemakkelijker geweest was meteen naar het loket te komen"
2) "Wat wil je dan van een onderneming die geleid wordt door politieke paljassen en gekneveld door een blinde vakbond? De NMBS is een typisch symptoom voor de Belgische ziekte. Ze kunnen niets, buiten geld vernietigen, maar ze hebben voor alles een goede uitleg en de nodige eigendunk."

Mensen zijn nu al niet tevreden over de diensten van de NMBS. En wat wil je? Als je in Nijlen de trein neemt, is de kans groot dat hij vertraging heeft. Als de NMBS de ticketverkoop per GSM gaat organiseren, ben ik wel eens benieuwd hoeveel 60+'ers er dan een ticketje gaan kopen, hetzelfde geldt voor de automaten. Alles moet sneller, alles moet hoog technologisch zijn, en de bevolking wordt geacht mee te gaan in deze evolutie. Ik ben geen voorstander.

(Reacties zijn ook terug te vinden op Knack.be -> http://knack.rnews.be/nl/actualitei...94832349929.htm)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2010, 14:03
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Ik hoop dat ze er dan rekening mee houden om op elk perron een automaat, of twee, te zetten. Anders kan iemand zonder of met een platte baterij in de gsm niet eens aan een ticket geraken. Dit is helemaal ambetant als je gsm platvalt nadat je hebt betaalt maar de conducteur dit nog niet gezien heeft.

Ik ben toch redelijk tegen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.