![]() |
|
|||
|
|||
controle bestelwagens
Wegpolitie houdt grote controleactie op bestelwagens
De federale wegpolitie heeft dinsdag in heel het land controles uitgevoerd op lichte vrachtwagens en bestelwagens. Er werden 55 pv's uitgedeeld voor ladingen die niet goed waren vastgemaakt. Veertig bestelwagens waren te zwaar geladen. In totaal werden 838 voertuigen gecontroleerd. De grootschalige actie gebeurde gelijktijdig in alle provincies. Er werden 742 ademtesten afgenomen, waarvan er 6 positief bleken. Twee rijbewijzen werden ingetrokken voor het rijden onder invloed. 48 pv's voor zwartwerk Ook de douane en de sociale inspectie namen aan de actie deel. Zij zochten naar zwartwerkers, en er werden daarvoor ook 48 pv's opgesteld. Het was de zevende nationale actie van de federale wegpolitie. De nadruk lag eerder al op snelheid, alcohol en drugs. Voor het eerst werd nu ook gefocust op bestelwagens en lichte vrachtwagens. (belga/eb) 18/05/10 23u37 http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...telwagens.dhtml Eigen mening Een aangename afwisseling dat deze ook eens een keertje worden nagekeken. De andere zullen er waarschijnlijk meer geweest zijn maar licht vrachtverkeer is ideaal voor het smokkelen van goederen. Toch geweldig dat 5 procent van de gecontroleerden een pv heeft gekregen voor zwartwerk. Zoiets kan toch alleen in België! Je zou bena denken dat het samen met belastingontduiken nog een nationale sport zou worden. Al bij al ben ik wel blij dat er nog steeds gecontroleerd wordt. Hoe meer controle, hoe veiliger op de baan. |
|
|||
|
|||
Daarstraks was ik naar het nieuws aan het kijken en toen viel mij deze grootschalige controleactie van de federale wegpolitie ook op of ze is me althans bijgebleven.
De focus lag inderdaad op lichte vrachtwagens en bestelwagens. Zoals hieronder al vermeld zijn deze wagens ideaal voor het smokkelen van goederen. En de cijfers liegen er niet om... Ook de douane en de sociale inspectie werden er inderdaad ook bij betrokken. Zij mochten zoeken naar zwartwerkers en dat was blijkbaar wel nodig... . Maar liefst 48 pv's, dat is niet niks. Zoiets kan inderdaad alleen in ons Belgenlandje voorkomen. Al vind ik het niet vreemd dat het gedaan wordt, want de overheid zelf durft de mensen ook al wel eens te bedotten hé. Verder vind ik het goed dat er controles worden uitgevoerd op de weg. Dit kan alleen de veiligheid van het verkeer maar ten goede komen! |