|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
duizenden rijden met legale flitsverklikker
Duizenden rijden met legale flitsverklikker
Duizenden Belgische automobilisten signaleren dagelijks de positie van mobiele flitscontroles naar de gemeenschap van 45.000 andere flitsverklikkergebruikers in ons land en in het Groothertogdom Luxemburg. Dat melden de Coreliokranten. De Mini Coyote is een toestel met een schermpje waarop vaste en verplaatsbare snelheidsradars en snelheidsbeperkingen worden weergegeven. Telkens als een gebruiker een mobiele radar passeert, kan hij met een druk op de knop de flitscamera lokaliseren voor de andere automobilisten die met zo'n apparaatje zijn uitgerust. Op de Brusselse Ring meldt de Coyote tijdens de piekuren 60 tot 80 gebruikers die er de voorbije minuten zijn voorbijgereden. "Het succes van ons product in België heeft ons verrast. In Frankrijk deden we er vier jaar over om een efficiënt informatiesysteem uit te bouwen, hier hadden we er slechts een jaar voor nodig. De Coyotegemeenschap in België is aanzienlijk groter en blijkbaar ook tevreden, want 96 procent van de gebruikers vernieuwt zijn abonnement", zegt verkoopmanager Marjan De Coster. De Mini Coyote is strikt gezien geen automatische radarverklikker en daarom is hij wettelijk toegestaan. (belga/adb) Eigen mening: 'We zijn geen voorstander van toestellen zoals de Coyote, maar er zijn voor het verkeer wel gunstige neveneffecten', zegt Jan Pauwels, woordvoerder van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). De Mini Coyote is een volledig legaal toestel. Je kan het wat vergelijken met de aankondiging van flitscontroles door de politie. Die hebben een gunstig effect op het rijgedrag. De eerste generatie geeft alleen de flitscontroles aan, het jongste model beschikt ook over een toets om verkeershinder te melden zoals een ongeval, een obstakel of een plotse file. 'De Coyotegemeenschap in België is aanzienlijk groter en blijkbaar ook tevreden, want 96 procent van de gebruikers vernieuwt zijn abonnement’, zegt verkoopmanager Marjan De Coster. Dit is toch wel een revolutionair product! Voor de meeste mensen is het niet alleen een voordeel voor het rijgedrag, maar ook handig om boetes voor bijvoorbeeld te snel rijden te vermijden. De producent heeft een contract gesloten met gps-fabrikant TomTom voor de gedeeltelijke uitwisseling van gegevens. ‘We praten ook met autoconstructeurs die vanaf 2014 in Europa een e-Callalarm in alle nieuwe wagens moeten installeren. e-Call is een automatisch systeem waarbij het voertuig een noodsignaal uitzendt wanneer het bij een ongeval is betrokken. Onze technologie kan dit systeem perfect ondersteunen’, zegt Pascal Courrier, hoofd Coyote Systems Benelux. Dit zal zeker een meerwaarde zijn om te werken aan veilig verkeer! |
#2
|
||||
|
||||
Citaat:
Dit snap ik dus niet. Als je niet weet waar er geflitst wordt, moet je constant op je hoede zijn en je aan de snelheid houden. Als je weet waar er controles zijn, kan je overal je gang gaan, maar moet je er enkel voor zorgen dat je je snelheid aanpast op de plaatsen waar flitscontroles worden aangekondigd. Wat heeft het dan voor nut? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat mensen niet meer voluit op hun rem gaan staan als ze een flitsauto/paal zien staan, want ze weten al dat ze er staan. Maar of dat nu echte en voordeel kan genoemd worden...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |