|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Canadees verkocht Belgen vals geneesmiddel tegen kanker
Canadees verkocht Belgen vals geneesmiddel tegen kanker
08:57 Een 22-jarige Canadees heeft voor de federale rechtbank in het Amerikaanse Phoenix bekend dat hij valse geneesmiddelen tegen kanker verkocht. Ook enkele Belgen zouden tot zijn slachtoffers behoren. Hazim Gaber, afkomstig uit de Canadese stad Edmonton, gaf toe dat hij op de website DCadvice.com geneesmiddelen verkocht die zogezegd kanker zouden kunnen genezen. De man zou tegen zijn klanten gezegd hebben dat de medicatie experimentele moleculen bevat. Na onderzoek bleek het geneesmiddel te bestaan uit zetmeel en melksuiker. In 2007 waren er een zestigtal mensen die de geneesmiddelen kochten. Opmerkelijk is dat er onder de klanten ook enkele Belgen waren. Gaber zal in augustus opnieuw voor de rechtbank moeten verschijnen. De man riskeert een gevangenisstraf van 20 jaar en een boete van 125.000 dollar. Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...gen-kanker.aspx Mijn mening: Waarom kopen mensen medicijnen uit andere landen die waarschijnlijk niet te vertrouwen zijn? Omdat het minder geld kost? Als de medicijnen niet direct hun werk doen, gaan ze nog meer medicijnen kopen en uiteindelijk is er al zoveel geld uitgegeven dat ze evengoed het dure, goedgekeurde medicijn hadden kunnen kopen. Ik vind het terecht dat de Canadees een gevangenisstraf krijgt van 20 jaar en veel geld zal moeten betalen. Hij liegt de mensen voor en geeft ze valse hoop. Ook kon hij de bijwerkingen van het medicijn niet weten en bracht hij het leven van vele mensen in gevaar! |
|
|||
|
|||
Ik snap niet dat mensen ondertussen nog niet weten dat geneesmiddelen via internet kopen niet veilig is!!
Maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen echt radeloos zijn en in de put zitten en alles zouden doen om iets te vinden, dus ik vind het wel terecht dat deze man aangeklaagd worden, er zullen veel mensen geweest zijn die toch wel hoop hadden. |