|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Mannen in boerka overvallen bankkantoor
Mannen in boerka overvallen bankkantoor
06/02 In Athis-Mons, in het zuiden van de Franse hoofdstad Parijs, hebben twee mannen in boerka een bank overvallen. Het incident doet in Frankrijk de discussie over het dragen van gezichtsbedekkende kledij door allochtonen nog maar eens oplaaien. De bankbediende dacht dat hij met twee moslimvrouwen te maken had en opende daarom ook het sas van de bank. Zodra de twee overvallers binnen waren, deden ze hun hoofddoek af en bedreigden ze de aanwezige klanten en personeelsleden met een wapen. Uiteindelijk gingen de twee er met een geldsom van bijna 4.500 euro vandoor. Datum: 06/02/2010 Bron: Het belang van Limburg Eigen mening: Ik heb alle respect voor het islamitische geloof en iedereen mag kiezen hoe men over straat loopt en hoe men zich kleedt. Het eerste wat ik zou doen, is vragen om hun boerka op te heffen. Maar als ik er dan op verder denk, lijk mij dat geen goed idee. Moslims zullen hier zeker ontevreden over zijn. Vrouwen dragen dit immers om zich niet te tonen aan de buiten wereld. Als je hen dan gaat verplichten zichzelf te onthullen haal je jezelf enkel maar problemen op je hals. Het beste lijkt me om tot een compromis te komen. Men zou boerka’s kunnen verbieden in banken maar hoofddoeken niet zodat men toch kan zien dat men met twee moslimvrouwen te maken heeft. Het is een spijtig zaak dat deze twee overvallers boerka’s misbruiken om zo een bank binnen te dringen. Ik vind dit onrespectvol t.o.v. de moslimwereld. Als iedereen zo’n dingen zou doen, hebben we nog een lange weg te gaan naar een multiculturele samenleving! Laatst aangepast door Bram Jacobs : 7th February 2010 om 18:45. Reden: Datum en bron vergeten. |