actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th December 2009, 11:28
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User

Strooidiensten eerste keer uitgerukt

Strooidiensten eerste keer uitgerukt

De strooidiensten van het Agentschap Wegen en Verkeer zijn in de nacht van zaterdag op zondag voor de eerste keer deze winter uitgereden. Op zowat alle gewest- en autosnelwegen in Vlaanderen werd preventief gestrooid, zo heeft Jo Lieben van het Agentschap Wegen en Verkeer zondag gezegd.
'Er heeft een algemene preventieve strooibeurt plaatsgevonden', aldus Lieben. Hij verwacht dat de strooidiensten de volgende dagen nog wel vaker in actie zullen moeten treden.

De voorbije 25 jaar werden elk jaar gemiddeld bijna 37.000 ton dooimiddelen op de Vlaamse wegen verspreid. Dat kostte gemiddeld 7,5 miljoen euro per jaar aan dooimiddelen, personeel en gereedschap, zo blijkt uit gegevens op de website van het Agentschap Wegen en Verkeer.

Bron: www.standaard.be, 13 december 2009

Mening: Ik vraag me af we hier niet op kunnen besparen. Het is echt wel een grote som geld. Veiligheid is belangrijk, maar preventief strooien wanneer het nog niet vriest is toch wel een beetje echt overbodige uitgave denk ik. Dit geld kan heel goed in andere belangrijkere zaken geïnvesteerd worden. Als je dan toch in verkeer en veiligheid geld pompt. Doe dit dan in alcholcontroles of snelheidsduivels jagen. Ik denk dat dit voor meer problemen zorgt dan een beetje ijzel of sneeuw. Dit wil niet zeggen dat ik vind dat strooien niet moet. Maar ik vind wel dat je spaarzamer met deze middelen kan omspringen. In Wallonië strooien klinkt rond deze tijd van het jaar normaal, maar Vlaanderen is nog zo goed als vriesvrij (jammer genoeg).
Met citaat antwoorden
Oud 13th December 2009, 14:57
Nathalie Dewaersegger Nathalie Dewaersegger is offline
Registered User

Ik vind het ook wel stom, dat ze vorige nacht hebben gestrooid. Want het heeft helemaal niet gevroren. Ze zouden het best het weerbericht goed opvolgen, want zo kunnen er kosten bespaard worden. Maar strooien moet wel zeker en vast gebeuren, als het écht nodig is. Want anders is het niets anders dan miserie op de wegen.
Met citaat antwoorden
Oud 13th December 2009, 20:16
Maxim.Pieters Maxim.Pieters is offline
Registered User

Preventief strooien lijkt me niet altijd een slecht idee, maar als het dan echt nodig is zijn ze er ook nooit of te laat. Ik verwijs naar die paar dagen vorige winter, was het zo glad dat ik half uur te laat op school aankwam met de fiets. En hadden ze gestrooid nee hoor zelf niet op het wegdek (Allez toch de weg die ik volgde )
Met citaat antwoorden
Oud 13th December 2009, 20:39
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Nathalie Dewaersegger
Ik vind het ook wel stom, dat ze vorige nacht hebben gestrooid. Want het heeft helemaal niet gevroren. Ze zouden het best het weerbericht goed opvolgen, want zo kunnen er kosten bespaard worden. Maar strooien moet wel zeker en vast gebeuren, als het écht nodig is. Want anders is het niets anders dan miserie op de wegen.

Het heeft wel gevroren, toen ik deze morgen opstond sneeuwde het!
Ik zat wel in Luik, maar dat is ook België. Het weerbericht had dit echt wel voorspeld.
Op weg naar huis heb ik auto's gezien die helemaal onder de sneeuw zaten, dus het is echt wel nodig geweest! Liever preventief want vorig jaar waren de wegen op weg naar Luik niet te doen!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:55.