|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Zuid- en Noord-Koreaans schip beschieten elkaar
Zuid- en Noord-Koreaans schip beschieten elkaar
10/11/09 De spanningen tussen buurlanden Noord- en Zuid-Korea hebben afgelopen nacht weer een kookpunt bereikt. Een Noord-Koreaans schip werd vanuit een Zuid-Koreaans schip met zwaar geschut beschoten aan de westkust van beide landen. Het Noord-Koreaanse schip had de ingestelde scheidingslijn overschreden, waarop het Zuid-Koreaanse oorlogsschip in de aanval trok. Het Noord-Koreaanse schip schoot terug, maar volgens het Zuid-Koreaanse leger zouden er geen gewonden zijn gevallen, toch niet aan Zuid-Koreaanse zijde. Het Noord-Koreaanse schip was wel flink beschadigd. Derde aanvaring in tien jaar Eerder kwamen de marines van beide landen al eens twee keer in aanvaring met elkaar aan westelijke zeegrens. Vorige maand beschuldigde de communistische staat het zuidelijke buurland er nog van oorlogsschepen tot nabij de zeegrens te stationeren. Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...ten-elkaar.aspx Eigen mening: Ik vind het spijtig dat deze twee landen niet in vrede kunnen leven. Ook vind ik dat wederzijdse afspraken moeten gerespecteerd worden. Het Noord-Koreaanse schip had de ingestelde scheidingslijn niet mogen overschrijden. Dat is eigenlijk om problemen vragen. De onenigheid tussen deze twee landen duurt al zo lang, zal dit ooit opgelost raken? |
|
|||
|
|||
Wie er hier in de fout gegaan is, is in mijn ogen moeilijk te zeggen. Oké, er is een afspraak gemaakt over een scheidingslijn, maar is dat dan een reden om op mekaar beginnen te schieten? In vrede leven blijkt inderdaad onmogelijk, maar is dat dan om de minste overtreding te gebruiken als reden om op mekaar te schieten? Ik vind dat Zuid-Korea wel een beetje minder agressief kon reageren. Als je Noord-Korea duidelijk maakt dat er een overeenkomst is, dat is vrij normaal. Maar echt beginnen vechten, nee dat vind ik geen oplossing. Het zal waarschijnlijk een averechts effect hebben en de relatie tussen de twee nog meer opspannen.
|