|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
63 homo's op gruwelijke wijze mishandeld in Irak
Zeker 63 homo's zijn in Irak op gruwelijke wijze mishandeld. Hun billen werden aan elkaar vastgelijmd, waarna ze laxeermiddel kregen toegediend... Een mensenrechtenorganisatie heeft dat bekendgemaakt.
Laxeermiddel "Een antihomogroepering gebruikt een lijm die zo sterk is dat het alleen operatief van de huid kan worden verwijderd", vertelt mensenrechtenactivist Yenar Mohamed aan AlArabiya.net. "Nadat de billen aan elkaar vastgeplakt zijn, krijgen de slachtoffers laxeermiddel toegediend. Omdat ze hun behoefte niet kunnen doen, leidt die marteling soms zelfs tot de dood. Tot nu toe zijn 63 mensen op die manier gemarteld", aldus Mohamed. Geweigerd in ziekenhuis Een organisatie die in Irak opkomt voor de rechten van homoseksuelen heeft de gruwelijke martelpraktijken bevestigd. Volgens de organisatie werden sommige slachtoffers die de marteling overleefden, zelfs geweigerd in een ziekenhuis. Extremisten De uiterst pijnlijke marteling werd gefilmd met gsm's en verspreid over heel Irak. "De antihomocampagne ging drie weken geleden van start, nadat moslimextremisten met fatwa's opriepen tot het afmaken van homo's", zegt Mohamed. Die wijt de toename van het aantal homoseksuelen overigens aan het groeiende conservatisme, die het omgaan met het andere geslacht alsmaar moeilijker maken in Irak. bron: het laatste nieuws 27/04/2009 |
|
|||
|
|||
Dit is echt vreselijk! Ik begrijp misschien wel dat de inwoners in Irak met hun andere godsdienst een andere kijk hebben op homoseksualiteit maar dat ze dit zo moeten laten blijken! Bijna overal in de westerse wereld is nu homoseksualiteit gelegaliseerd en geaccepteerd. Natuurlijk blijven er mensen die dit niet kunnen accepteren maar die houden dit dan toch gewoon voor zich. In de Islam hebben ze het altijd moeilijk gehad om homoseksualiteit te accepteren en dit komt ook omdat de Koran aanleiding geeft om homoseksualiteit te veroordelen. De manier hoe deze mensen de homo's aanpakt is echt onaanvaardbaar! Dat deze antihomogroep op dergelijk ideeën komt is onbegrijpelijk! Het is al goed dat er een organisatie is die opkomt voor homoseksuelen in Irak. Want hier moet dringend iets aan gebeuren.
|
|
|||
|
|||
We leven anno 2009, toch gebeuren dit soort gruwelijkheden nog over de hele wereld en vast en zeker niet alleen in Irak. Ik vind zeker dat hier iets aan gedaan moet worden maar van vandaag op morgen zal dat niet gebeuren volgens mij.
|
|
|||
|
|||
Schandalig!
In één woord: SCHANDALIG! Wat raar dat dit het eerste is dat ik er van hoor, de media zou dit anders wel proeven als een extraatje. Zulke praktijken kunnen gewoon niet meer, en daar is iedereen het wel mee eens, veronderstel ik! Zoiets doe je toch niemand aan... Waarom dan net homo's wel? Oké, ze verschillen met het beeld dat God ons heeft gegeven maar God heeft ook nooit opgeroepen tot het vermoorden van de gewone buger, gewone mensen. De mens moet zich immers zelf ontplooïen naar zijn eigen intresse, en als men nu kiest voor het zelfde geslacht: Wees dan blij, als ook hij gelukkig is.
|
|
|||
|
|||
Vorig jaar heb ik mijn scriptie geschreven over 'homoseksualiteit in de islam'. Voor mensen uit het Westen is een artikel als dit niet te begrijpen omdat homoseksualiteit reeds is ingeburgerd in onze maatschappij en wordt getolereerd. Toch is in meer dan 80 landen homoseksualiteit nog steeds verboden en lopen de homoseksuelen die voor hun geaardheid uitkomen het risico op psychiatrische opname, vervolging, gevangenisstraf, mishandeling, aanranding, ... . In landen als Egypte, Iran, Maleisië, Marokko en Zimbabwe is homoseksualiteit verboden door de overheid en kunnen homoseksuelen dus gevangen genomen worden. Iran, Mauritanië, Nigeria, Soedan, Jemen, Verenigde Arabische Emiraten en Saoedi-Arabië zijn de zeven landen waar homoseksualiteit nog steeds bestraft wordt met de doodstraf. In Argentinië en Colombia zijn homoseksuelen sociaal onwenselijk en in Oostenrijk is er verschil in leeftijd waarop seks toegelaten is tussen heteroseksuelen en homoseksuelen.
De hulp bij emancipatie van islamitische homoseksuelen staat nog in zijn kinderschoenen als je ziet dat zelfs ziekenhuizen deze mensen wijgeren. Er is nog veel werk aan de winkel om tot efficiënte hulpverlening te komen zodat martelingen als deze stoppen. Een belangrijke opmerking hierbij is ook dat de hulpverlening zich niet langer enkel op de homofiele moslim mag richten. De hulpverlening moet ook de overheid en de omgeving van de homofiele moslim in het emancipatieproces proberen te betrekken zodat hun omgeving niet zo negatief meer gaat staan tegenover deze geaardheid. Op die manier kunnen ze praktijken als deze doen stoppen. |
|
|||
|
|||
Je kan het bijna niet geloven dat zo'n dingen echt gebeuren! Nu ik de laatste post lees over de acceptatie van de homoseksualiteit in de islamwereld denk ik dat het vooral belangrijk is dat men nu de marteling aankaart! Dat is in de eerste plaats hier belangrijk.
Sommigen zouden zeggen: "Die martelaars zouden zelf is zo'n straf eens moeten ondervinden!", maar ja als breeddenkende Vlaming mag je eigenlijk niet denken op deze manier! Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat ook het standpunt van Oostenrijk i.v.m. homoacceptatie mag aangekaart worden! Waarom mogen holebi's niet op dezelfde leeftijd seks hebben als hetero's? Komaan, we zitten hier in een Westers land! Een land dat hoort bij de Europese Unie! |