actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 24th February 2009, 15:27
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Ouders willen BBC-presentatrice van scherm door handicap

In Groot-Brittannië is er commotie ontstaan rond een BBC-presentatrice. Heel wat Britse ouders willen de 29-jarige Cerrie Burnell van het tv-scherm omdat ze gehandicapt is.

Cerrie Burnell werd geboren met een halve rechterarm. En blijkbaar nemen heel wat mensen en vooral ouders er aanstoot aan dat de presentatrice geen rechterhand heeft. Burnell presenteert in Groot-Brittannië de populaire kinderprogramma's "Do and discover" en "The bedtime hour".

De 29-jarige presentatrice begrijpt de kritiek niet. "Er zijn rolmodellen nodig in de maatschappij en in de media", reageert ze, "Dus ik begrijp de heisa niet. Toch blijft mijn tv-job een droomjob." (ka)
24/02/09 12u41
www.hln.be

Ik heb dit gepost omdat ik het er vorig weekend nog over had met de zus van mijn verloofde. Zijn nichtje (mijn niece-in law-to be) kijkt altijd naar the bedtime hour op CBeebies. (In the night garden is haar favoriet programma)
We waren dus daar naar aan het kijken en ineens maakt er iemand de 'grap': "Die zullen ze nooit liedjes laten doen waar ze moet klappen" Want in dat programma zingen ze en zeggen ze rijmpjes op enzo.
(ik weet dat de 'grap' grof is, maar zo gaat het in mijn toekomstige schoonfamilie)
Niemand van ons had er een probleem mee dat ze op het programma komt, dus het verbaast mij dat er toch zoveel ouders zijn die er wel een probleem mee hebben. Ik stel me dan de vraag welk probleem je hier mee kan hebben.
Mensen, het blijve rare wezens....
Met citaat antwoorden
Oud 3rd March 2009, 12:28
Jente Brughmans Jente Brughmans is offline
Registered User

Waar houden ze zich mee bezig?
Niemand is perfect! En als ze zich gaan bezig houden met een handicap is het toch wel ver gekomen. Niemand vraagt om die handicap, maar als je er leert mee om te gaan en je andere kwaliteiten positief naar boven laat komen, is dat toch geweldig. Maar dan zijn er altijd van die mensen die daar moeilijk over gaan doen. Zijn ze bang dat hun kind dat raar zal vinden, wel dan moet ik die mensen teleurstellen. Ze zullen in hun leven nog wel meer geconfronteerd worden met zulke toestanden. Dus komaan eh, laat die vrouw toch gewoon haar werk doen en laat de rest met rust!
Met citaat antwoorden
Oud 3rd March 2009, 14:45
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User

Ik vind dit echt erg, mensen met een handicap moeten dezelfde kansen krijgen dan de mensen zonder een handicap! Ik heb in het 6de leerjaar mijn GIP moeten maken over mensen met een handicap. En hier heb ik echt veel van bij geleerd, ze worden altijd aangekeken, benadeeld. Terwijl ze ook dezelfde gevoelens hebben als anderen. Het kan iedereen overkomen dat je een ongeluk krijgt en voor de rest van je leven verlamd bent of. Dit is erg genoeg om mee te maken, deze mensen moeten dit accepteren en eenmaal dit gelukt is krijgen ze nog altijd reacties of nare gezichten naar zich toe. Ik vind da de presentatrice zeker moet blijven! Ze doet haar werk goed, en zoiets moet gezien worden! Zij heeft haar droom waargemaakt okal heeft ze een beperking!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:53.