|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
15-jarige Brit randt op enkele uren tijd acht vrouwen aan
Een 16-jarige Brit heeft bekend dat hij op enkele uren tijd zeker acht vrouwen probeerde te verkrachten of op zijn minst seksueel te intimideren. De jongen voerde zijn reeks seksuele aanvallen uit in het Schotse Glasgow.
De feiten speelden zich af op 5 juni in minder dan drie uur tijd. Er werden acht klachten ingediend die gaan van obscene seksuele handelingen tot aanranding met poging tot verkrachting. Zo duwde hij in een treinstation een vrouw tegen de grond en simuleerde allerhande seksuele handelingen. De slachtoffers van de jongen waren allen tussen 20 en 35 jaar oud. De jongeman was op het moment van de feiten 15 jaar oud. Hij kon ingerekend worden via beelden van veiligheidscamera's. Hij zit nog steeds vast en wacht op zijn veroordeling. GVA 25/09/08 |
|
|||
|
|||
shockerend
Ik vind dit voorval echt verschrikkelijk. Ik vraag me echt af wat zo'n jongen bezielt, want dit is allerminst gepast gedrag. Het gaat dan ook niet om 1 voorval, maar 8 op minder dan 3u tijd, dat is helemaal overdreven.
Ik vraag me echt af wat voor straf deze jongen gaat krijgen, want wie weet tot wat hij nog allemaal in staat is als hij vrijkomt. |
|
|||
|
|||
Op zo'n momenten vraag ik mezelf af hoe zo iets kan. Hebben de ouders deze jongen nu echt geen opvoeding gegeven? Of zijn er nu eenmaal kinderen waar je niets mee kan doen? En wat als we het antwoord op deze vraag weten, wat moeten we er dan aan doen? Moeten de ouders gestraft worden? Moeten we de jongen heropvoeden? Of is confronteren met de harde realiteit van een gevangenis de beste methode om de schrik en het besef er in te krijgen?
Zoveel vragen... vragen waar we wellicht nooit een antwoord op zullen weten. En toch moeten wij, als gemeenschap, een oplossing bieden voor dergelijke problemen. |
|
|||
|
|||
Het feit dat deze jongen vastzit is niet goed. Ik praat niet goed wat hij heeft gedaan maar ik kan me wel inbeelden dat deze jongen niet 100% besefte wat hij deed. Hij moet zijn straf krijgen maar ik denk ook dat de rechtbank hem ook best een therapie oplegt die hij verplicht moet volgen want als dit niet gebeurt en hij komt terug vrij dan is de kans op verval heel groot.
|
|
|||
|
|||
Volgens mij besefte de jongen juist wel heel goed wat hij deed. Hij heeft tenslotte toegegeven dat hij verantwoordelijk is voor die 8 daden. En stel dat hij het toch niet helemaal zou beseffen dan is het al helemaal geen oplossing om hem vrij te laten. Als hij het toch niet goed beseft wat gaat hem dan tegenhouden om dit opnieuw te doen? Volgens mij niets. Het is misschien beter om de jongen eerst in therapie te laten gaan en te bekijken waarom hij zo’n gedrag stelt.
|
|
|||
|
|||
Onbegrijpelijk dat een jongen van 15 zulke dingen in zijn hoofd kan halen en deze dan ook nog daadwerkelijk uitvoert. Voor de slachtoffers is het al een serieuze shock als je seksueel aangerand wordt. Maar in dit geval komt er nog eens een shock bovenop dat het een jongeman van 15 jaar oud is. Ik zou van de ene kant wel eens willen weten wat er in het hoofd van zo’n jongen omgaat.. gewoon weg niet te begrijpen. Hierboven op komt nog eens het feit dat hij niet 1 maar 8 vrouwen heeft aangerand op minder dan 3 uur tijd. Dit vertoont op zijn minst geen normaal gedrag! Ik denk dan ook dat deze jongen niet thuis hoort in onze maatschappij en dringend een verdere behandeling nodig heeft en geplaatst kan en moet worden in een instelling. Wat ik wel niet goed snap is dat geen een van de vrouwen zich dan heeft kunnen verweren? Dat zou me toch verwonderen, de jongen was amper 15?!
|
|
|||
|
|||
Ik vrees dat er bij die jongen toch iets flink scheef zit in zijn hersenen.
Wat me opvalt is dat er de laatste tijd veel posts op actualiteitsforum binnenkomen over 'aanranding' en 'verkrachting'. Is het nu met de feestdagen dat het (eventuele) gebrek aan affectie tijdens de kindertijd weer naar bovenkomt en zich uit in agressie en waanzin? Of hebben ze geen geweten en respect meer voor anderen? Wie zal het zeggen... Zolang zulke daden maar voldoende bestraft worden!!! |
|
|||
|
|||
Waarom doet deze jongen dit??
Waarom zou je als 15/16-jarige vrouwen van 20 tot 35 jaar willen aanranden. Dan moet er toch iets mis zijn met je geest. Iemand met een beetje moreelbesef weet dat het seksueel benaderen van anderen niet kan.
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er moet van denken, hoe kom je nu eigenlijk op zo’n krankzinnig idee. Je weet natuurlijk de achtergrond van deze jongen niet. Misschien leeft hij in een slecht gezin, heeft hij de verkeerde vrienden die hem hiertoe hebben aangezet of is hij schizofreen waardoor zijn 2e persoonlijkheid vol van seksuele drang zit. Dit zijn enkele veronderstelling maar het blijven natuurlijk veronderstellingen. Voor mij blijft de ‘waarom’-vraag nog steeds in mijn hoofd spelen en ook wat gaat er in het brain van deze jongen om? Ik vind dit 2 heel belangrijke vragen om een antwoord op te krijgen dan weet je tenminste wie deze persoon eigenlijk is en kan je daaruit oordelen. |
|
|||
|
|||
Het kan onmogelijk zijn dat die jongen nog goed is in zijn hoofd ... Ofwel heeft hij een enorm ego dat hij op de verkeerde manier wou uitproberen, dat kan natuurlijk ook. Waarom ga je anders als 15 jarige puber vrouwen die zelfs dubbel zo oud zijn als jezelf willen aanranden en verkrachten?
Misschien was hij wel seksueel gefrusteerd, je weet dat nooit. Maar dan nog, daar bestaan speciale dames voor vind ik. Ik vind het contrast hier wel zeer groot. Een 15 jarige puber die een 35 jarige vrouw aanrand, waar gaat de wereld toch naartoe! |
|
|||
|
|||
spijtig van wat er gebeurt is. zo'n mensen zou men gewoon voorgoed moeten opsluiten, ze hervallen zowiezo onmiddellijk mochten ze terug vrij komen. Gevaren voor de maatschappij, zoals men ze soms noemt. Hoe dan ook, hij is niet de eerste maar zal ook zeker niet de laatste zijn.
|
|
|||
|
|||
Deze mens is geestelijk ziek, ik heb hier geen andere woorden voor. Als je tot dergelijke daden instaat bent heb je jezelf niet meer onder controle. Deze man heeft psychiatrische begeleiding nodig. Ik vind het verschrikkelijk erg voor de slachtoffers. Zij moeten ook hulp en bijstand krijgen.
|