![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Verpleger verdacht van zes moorden
GENT - De 44-jarige verpleger Kurt D. heeft zes moorden gepleegd en probeerde nog een zevende bewoner om te brengen in het Gentse privérusthuis Privilege. Het Gentse parket heeft het onderzoek afgerond en bereidt momenteel de eindvordering voor in de zaak.
De zaak komt waarschijnlijk voor eind januari nog voor de raadkamer voor in totaal zeven feiten: zes moorden en één moordpoging. Zelf ontkent hij twee van de moorden die hij zou hebben begaan. Ook de gerechtspsychiaters dienden dinsdag hun rapporten in. Ze achten de verdachte toerekeningsvatbaar. Hij wist dus goed wat hij deed toen hij de gezonde bejaarden een overdosis insuline gaf. De dader houdt nog altijd vol dat hij handelde in opdracht van zijn dode moeder. 'Ik hoorde voortdurend haar stem. Ze verplichtte me te doden.' De psychiaters geloven hem niet. ivb, kld Bron : De Standaard Beetje angstaanjagend. Stel dat je grootmoeder of grootvader in het ziekenhuis liggen, je zal zeker niet meer gerust zijn. Waarom dat hij dit deed, weet niemand. Hijzelf beweerde dat het moest van zijn overleden moeder. Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken, enkel is het luguber te weten dat er mensen met zo een functie rondlopen. Als je de functie naast de reden gaat leggen zou dit eigenlijk niet mogelijk zijn. Een verpleger die iemand vermoord en dan een excuus gebruikt dat het moest van zijn overleden moeder. Stel dat de man dit hoorde moet er toch duidelijk iets zijn opgevallen aan zijn gedrag. Hier klopt blijkbaar iets niet.
|
|||
|
|||
Ik vind het vreemd dat deze verpleger pas nu voor de raadkamer moet komen. 6 moorden en een poging tot moord op eenzelfde plaats is toch wel veel. Als hij 6 moorden heeft kunnen plegen moet hij toch wel sluw te werk zijn gegaan. Waarom merkte niemand dan dat er iets niet juist zat.
Ook begrijp ik niet dat hij zijn dode moeder als excuus gebruikt om onschuldige mensen te vermoorden. Dan moet er toch iets mis geweest zijn in het hoofd van deze persoon zou ik denken. Niemand zou nog gerust zijn wanneer er familie terecht komt in een privérusthuis. Verplegers moeten toch zorgen dat deze mensen goed verzorgd worden en niet het compleet tegenovergestelde. |