|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Inbrekers slaan toe tijdens begrafenis slachtoffers busongeval
Inbrekers slaan toe tijdens begrafenis slachtoffers busongeval
Terwijl familie, vrienden en sympathisanten zaterdag afscheid namen van hun dierbaren die omkwamen bij het busongeval in Egypte, probeerden dieven in te breken in het huis van het overleden grootouderpaar Jan en Mawie Van den bergh. Gelukkig trad het alarm in werking en was een politiepatrouille onmiddellijk ter plaatse. De politie hield er immers rekening mee dat dieven van de gelegenheid gebruik zouden maken, omdat alle buurtbewoners naar de begrafenis gingen van het overleden echtpaar en hun kleinkinderen Marie Van den bergh (8) en Tinne Boes (16). Van de inbrekers ontbreekt elk spoor. Blog DS, 13-11-2008 (bvb)
|
||||
|
||||
---+++=== ===+++---
|
|||
|
|||
Dus elk spoor ontbreekt.
En toch zegt de politie er rekening mee gehouden te hebben dat de dieven zouden kunnen toeslaan omdat de hele buurt naar de begrafenis was. Dan snap ik niet waarom de dieven toch nog zijn kunnen ontsnappen. Zijn politiemannen dan soms echt te traag? Ik dacht dat je daar een goede fysiek moest hebben, want de proeven om op de politieschool binnen te mogen zijn ook niet van de lichtste. |
|
|||
|
|||
Andermaal vind ik het grappig dat de politie, ondanks een vrij groot vermoeden dat er op het moment van de begrafenis een inbraak zou kunnen plaatsvinden in de woning van het overleden echtpaar Van den bergh (of in de verschillende woningen van de buurtbewoners die aanwezig waren op de uitvaartplechtigheid), toch weer mooi te laat komt om de inbrekers op heterdaad te betrappen en bijgevolg te arresteren. Op die manier doet de politie haar reputatie van 'traag, amateuristisch' alle eer aan. Dat hierbij het schaamrood op de wangen van het korps- en/of de patrouilleleden verschijnt, zou ik niet meer dan logisch vinden.
Al een geluk bestaan er nog alarmsystemen: ze kunnen dan misschien niet én alarm slaan én nog eens de dieven aanhouden (wat dus verwacht wordt van onze trage vrienden bij de politie), toch zorgen ze voor voldoende paniek waardoor de daders zonder buit op de vlucht sloegen... Laatst aangepast door jelledebelder : 14th November 2008 om 17:59. |
|
|||
|
|||
Huh?! Dat snap ik ook niet, de politie wist dat zoiets kon gebeuren en toch slagen ze er niet in om de inbrekers te vatten? Dit is iets wat de politie niet alleen had moeten doorzien, maar ze hadden ook ineens voor de gepaste voorzorgsmaatregelen moeten zorgen! Bovendien vind ik het enorm betreurenswaardig dat inbrekers van zo'n erge situatie profiteren!
|
|
|||
|
|||
Dit gaat er inderdaad wel over!! Ik vind het schandalig dat er dan geschreven wordt dat de politie erop voorzien was. Dat schept nogal een vertrouwen (huhum...).
Slim gezien van die boeven, dat wel, al mag het dan betreurenswaardig zijn. Het is absoluut NIET goed te keuren... maar boeven zijn boeven. Zelfs 's nachts profiteren ze van het feit dat een mens slaapt.. Diefstal in het algemeen is betreurenswaardig. Een aantal jaar geleden, stond er plots een geschilderde code bij mijn grootmoeder op de stoep. De politie meldde toen dat dit ging om een boodschap onder de dieven. Mijn grootmoeder was gedurende een aantal dagen in het oog gehouden door dieven, deze hebben zaken opgevolgd als: - woont de vrouw alleen? - heeft de vrouw huisdieren? - zijn er vaste tijdstippen dat de vrouw het huis uitgaat? - ... Die gegevens werden op de stoep geschilderd als een code, welke door 'medeboeven' begrepen werd. Uiteindelijk heeft de politie de codes kunnen verwijderen en is een inbraak voorkomen... Mijn besluit is dat dieven **...** (lees: rotzakken) zijn, als ik het zo mag uitdrukken. Anne |
|
|||
|
|||
Evelien Peeters
Dieven breken vaak in wanneer slachtoffers naar begrafenis zijn.
Plaatselijke begrafenisondernemers in het Oost-Vlaamse Ninove worden aangeraden niet langer rouwbrieven met adresgegevens uit te hangen. Volgens de politie trekken de brieven dieven aan. "Dieven gaan alle begrafenisondernemers af, om te zien wie wanneer begraven wordt. Vervolgens schrijven ze de adressen van de nabestaanden op, en breken bij hen in wanneer ze op de begrafenis zijn", vertelt de politie van Ninove. De begrafenisondernemers reageren verontwaardigd, en roepen de politie op de dieven te vatten in plaats van te klagen. Het belang van Limburg, 22/10/2008. Bovenstaand artikel heb ik onlangs gelezen omtrent het onderwerp dat hieronder besproken wordt. Dat dieven slecht zijn, weten we natuurlijk allemaal al, maar dat ze zo onmenselijk zijn dat ze ook mensen van hun spullen beroven als ze naar de begrafenis gaan van hun overleden dierbaren, dat gaat erover. In dit artikel wordt dus een 'oplossing' gegeven voor het probleem. De begrafenisondernemers vermelden de rouwadressen niet meer op de doodsbrieven die ze uithangen. Deze rouwadressen staan echter niet voor niets op deze brieven. Het is erg dat men weer met zo'n dingen moet gaan rekening houden en het lijdensproces moet gaan moeilijker maken. Ik heb mij al altijd afgevraagd hoe dat het komt dat mensen zo kunnen gebrainwasht zijn dat ze er toe in staat zijn om ander mensen enorm veel emotionele en materiële schade te berokken. In wat voor wereld leven wij? (Dit is nog iets dat de marsmannetjes niet zouden begrijpen. ) |