actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th December 2008, 23:23
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Leraar ontslagen omdat hij late leerlingen laat pompen

Leraar ontslagen omdat hij late leerlingen laat pompen

Een leraar van een sportschool in het Britse Derby is prompt ontslagen omdat hij leerlingen opdrukoefeningen liet doen omdat ze te laat op school aankwamen. De onderwijzersvakbond NUT (National Union of Teachers) bestempelde de beslissing als "politieke correctheid in het absurde".

Gevaarlijk precedent

De NUT waarschuwde tevens voor de gevolgen die dit besluit kan hebben op de houding van pedagogen in de toekomst. "Leraren zullen voortaan met hun leerlingen niet meer op schoolreis durven gaan, of tussenbeide komen wanneer leerlingen een potje vechten, uit vrees voor een sanctie", stelde de secretaris van de NUT voor de regio Derby, Ian Jennison.

Collega-klikspaan

Hij beklemtoonde dat de diverse mogelijkheden tot bestraffing in klasverband waren besproken en dat de leerlingen zelf voor de pushups hadden gekozen. De leraar werd ook niet genekt door zijn leerlingen, maar door een collega-klikspaan.

Blog DM, 04/12/08 (belga/eb)
Oud 5th December 2008, 14:19
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User

Ik mag hopen dat er een 'echte' achterliggende reden is voor het ontslag van die leraar.
Met citaat antwoorden
Oud 5th December 2008, 19:19
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User

Amai,
ik zou eenzelfde straf geven, zeker bij een les LO is dit op zijn plaats.
Straffen zijn goed als ze in functie van het vak zijn en iets bijbrengen aan de leerling.

Zelf heb ik de afgelopen weken nogal wat straf uitgedeeld. Hopelijk wordt dit niet geklikt bij één of andere inspectie.

Dit gaat er toch echt wel over!
Oud 5th December 2008, 22:38
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Inderdaad een overdreven reactie.
Wij hadden in het 5e en 6e jaar van het secundair onderwijs een docent die ook zo'n ''straffen'' invoerde.
Als je je kaft vergeten was, moest je een liedje zingen terwijl je op je stoel stond of als een kwakende kikker 10x rond de klas ''huppelen''...
Het ergste was dat die leerkracht altijd verder ging met de les, wat 'de straf' gewoon ontzettend grappig maakte.
Lesvolgen en om de minuut een collega kwakend voorbij zien springen gaat NIET samen!
Maar wij vergaten in ieder geval zelden onze cursus!

Als het nu echt een zware fysieke straf zou zijn, zou men misschien eens een goed 'klapke' met die leerkracht kunnen doen. Maar het gaat hier over een beetje pompen. Dat kan IK zelfs!
Met citaat antwoorden
Oud 6th December 2008, 17:04
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Ik ben het met jullie meningen eens. Op een school moet je toch ook helemaal niet te laat komen!! Ik vind het straf dat die leerkracht daarvoor ontslagen wordt! Toen wij op school te laat kwamen vroeger, dan moesten we met onze agenda naar het onthaal. Daar kregen we een nota in onze agenda geschreven, en als we 3x te laat waren, mochten we een uur nablijven... En tegen dat ik in het 4e middelbaar zat, mocht je zelfs niet 1x te laat komen. Ik ben altijd op tijd geweest, buiten 1 keertje. En net toen was de nieuwe regel ingegaan: te laat is 20 minuten nablijven... Dat is een veel minder leuke straf! Ookal zijn het maar 20 minuutjes. Tegen dat jij als leerling dan uit de refter mocht, waren al je vrienden en vriendinnen al naar huis, terwijl je normaal nog een 10-tal minuutjes aan de schoolpoort bleef natetteren...
Ik zou blij geweest zijn met mijn straf om te pompen toen, ookal kan ik dat totaal niet =D
Met citaat antwoorden
Oud 10th December 2008, 21:12
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Zoals de meesten hier al zeiden vind ik het ook maar vreemd dat de leraar op staande voet ontslagen is. Leerlingen hoeven niet te laat op school/in de les te komen en wanneer zij dit wel doen, zonder een grondige reden, mogen zij hiervoor gestraft worden. Ik zie niet in waarom pompen zo'n erge straf is, en dan nog op een sportschool... Er wordt zelfs vermeld dat de bestraffing in klasverband besproken werd, wat is er dan fout hier aan? Wanneer men hier echt niet mee akkoord ging, had men beter eens gepraat met de leraar, maar om hem meteen te ontslagen, dat vind ik ongepast. Ik vind het ook vrij kinderachtig van de collega om te gaan klikken. Leerlingen mogen zeker en vast eens gestraft worden wanneer zij een fout begaan. En indien deze straf niet te ver gaat, wat hier niet het geval is, dan zijn er geen problemen.
Met citaat antwoorden
Oud 12th December 2008, 13:01
Lize Holemans Lize Holemans is offline
Registered User

Dat deze man ontslagen is, vind ik echt een overdreven straf. Ik ben zeker van de mening dat je niet te laat mag aankomen op school, en indien dit meerdere malen voorkomt, er een sanctie aan vast moet hangen. Ik zou persoonlijk nooit mijn leerlingen laten pompen, maar iedereen heeft zo zijn eigen werkwijze. De leerlingen hebben in samenspraak met de leerkracht gekozen voor deze opdrukoefeningen, wat wil zeggen dat ze het er zelf wel mee eens zijn. Vorig jaar moest ik, indien te laat aankomen op school, een nota laten schrijven in mijn agenda. Indien dit drie of vier keer was voorgekomen, moesten wij woensdagmiddag een uurtje langer blijven, om samen met de poetsvrouwen de speelplaats op te ruimen. Als iemand mij had aangeboden om één minuutje ongeveer op te drukken, had ik zeker voor deze korte pijn gekozen (alhoewel ik absoluut geen armspieren heb). Als de leerlingen het er mee eens zijn en er eigenlijk op zich niemand iets op deze straf tegen heeft, moet deze man dan ontslagen worden vanwege een (jaloerse?) collega?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:44.