actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Als we maar kunnen lachen...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 27th February 2008, 13:57
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User

Wiebelkonijn en andere beesten bestormen de hitlijsten

Dierenliedjes als 'Konijntje' danken succes aan internet

Hup konijntje doe maar wiebele wiebele.'
Met die woorden doet al één liedje een gooi naar de hype van het jaar. Veelal worden dierenliedjes groot gemaakt dankzij het internet.

Konijntje is een nummer van AKA The Junkies of de Amsterdamse dj Arjuna Schiks en de Nederlandse rapper Willie Wartaal. Die laatste scoorde al eens met Watskeburt, ook al zo'n nummer met een onweerstaanbaar ritme. Konijntje lieten Wartaal en Schiks een eerste keer heel suggestief wiebelen na een lang nachtje uit. 'De drugs waren op en we namen zomaar iets op', aldus Willie Wartaal.

'Ik heb dat nummer getekend', zegt Jan Vanneste van platenfirma N.E.W.S. 'Enkele maanden al was het een hit op YouTube, waar al veel verschillende clips circuleerden nog voor er een officiële videoclip bestond. Dat gaat dan van konijnen die voze dingen met elkaar doen tot mensen die zich verkleden in konijn. Het gimmick-gehalte van Konijntje is heel groot, ja. Dat verklaart volgens mij ook waarom het zowel overdag op de radio gedraaid wordt als 's nachts op de meest obscure minimalfeestjes.'

'We voelden hier alleszins heel snel het potentieel van die single', zegt Vanneste.' We verwachten dat het een dikke toptienplaat wordt. Natuurlijk ben je daarbij afhankelijk van de concurrentie -wat doen Kate Ryan en Natalia?- maar als je weet dat Konijntje al een topmoment op trouwfeesten is, dan weet je dat het nummer de Studio Brussel-doelgroep al ontstegen is. Een keer een single de toptwintig binnenrolt ('Konijntje' stond vorige week op 14 in de Ultratop, nvdr.) mag je ervan uitgaan dat zowel jong als oud het nummer kopen of downloaden. Zo zie je maar dat nieuwe media als MySpace of YouTube vandaag een serieuze impact hebben.'

'Konijntje' van AKA The Junkies is uit bij N.E.W.S. en is onder andere te koop via iTunes.

Je kan het liedje beluisteren op deze link: http://www.standaard.be/Artikel/Det...ikelId=J21OJ2IG

De Standaard - 27 februari 2008

Mijn mening: Ik begrijp niet waarom zo'n (stomme) dierenliedjes die geen betekenis hebben in de hitparade komen. Kijk maar naar "lief klein konijntje", het was een dom en grappig liedje, maar iedereen kon het meezingen. Is het toeval of niet dat zo'n liedjes (bijna) altijd van Nederlandse zangers komen? De zangers van "lief klein konijntje, "boten Anna"...komen allemaal uit Nederland.
Met citaat antwoorden
Oud 27th February 2008, 23:44
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Ik moet zeggen dat ik het lied zelf nog niet gehoord heb, ik zal er straks misschien wel eens naar luisteren. Maar ik wou vooral een rechtzetting doen, boten anna komt helemaal niet uit Nederland, de orginele versie is in het Zweeds geloof ik (ik ken de taal zelf niet, het is in ieder geval een land in het noorden) Boten anna is gecovered en als je de originele clip bekijkt zit die jongen in een rode boot dus ik heb het vermoeden dat die tekst ongeveer hetzelfde is. Ik kan er naast zitten want ik versta de tekst niet.
Met citaat antwoorden
Oud 2nd March 2008, 12:39
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User

Reactie

Liedjes zoals deze verdienen geen plaats in de hitparade. Ze kunnen zich beter concentreren op echte artiesten, die een platencontract verdienen. In plaats van hun tijd en geld in "domme" liedjes te steken.

mvg
Stefanie Mermans
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:33.