|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Peuter van 17 maanden kan lezen
De 17 maanden oude Elizabeth Barrett uit de staat Texas is de nieuwste lieveling van tv-kijkend Amerika.
De peuter kan lezen en demonstreerde haar uitzonderlijke talent in het ochtendprogramma 'Today Show’ op NBC. Beide ouders van kleine Elizabeth zijn logopedisten. Zij hebben als normale ouders verhaaltjes voorgelezen, maar beweren dat ze hun dochter niet aangespoord hebben om te leren lezen. Vermoed wordt dat Elizabeth heeft leren lezen door te kijken naar een tv-programma met gebarentaal. Het meisje kan niet alleen drukletters lezen, maar ook handgeschreven woorden, zelfs woordjes die ze nooit eerder zag. (filmpje) Het is ook te vinden op Youtube. Bron: Gazet Van Antwerpen 17/03/2008 |
|
|||
|
|||
Amai! Ik denk dat ik nog niet deftig kon praten toen ik 17 maanden oud was, laat staan dat ik kon lezen.
En ik geloof niet echt dat de ouders het kind niet aangespoord hebben. Alle twee de ouders zijn logopediste dus... En leren lezen door gebarentaal? Dat snap ik precies ook niet zo goed. Dan praat er toch iemand en dan staat er toch iemand naast die de spreektaal omzet in gebaren taal? En meestal zijn die programma's toch niet ondertiteld? Tenzij in Amerika wel natuurlijk... |