actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th February 2008, 21:29
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User

Rode lijn scheidt leerlingen van aso en bso.

Rode lijn scheidt leerlingen van aso en bso.

di 12/02/08 - Een school in Jumet heeft op de speelplaats een rode lijn aangebracht om de leerlingen van het algemeen secundair onderwijs en die van het beroepsonderwijs te scheiden. De Franstalige minister van Onderwijs Marie Arena noemt dat onaanvaardbaar.
Op de speelplaats van de middelbare school heeft de directie een rode lijn aangebracht.

Leerlingen van het beroepsonderwijs moeten aan de linkerkant van die lijn blijven, leerlingen van het algemeen secundair onderwijs mogen alleen rechts komen.

Volgens de directeur "hebben de leerlingen meer dan ooit nood aan bakens" en kan de school dank zij die scheiding beter toezicht houden op de leerlingen.

Marie Arena, de minister van Onderwijs in de Franstalige Gemeenschap, noemt de scheidingslijn onaanvaardbaar en vraagt haar administratie om de maatregel te onderzoeken.

Bron:http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/080212_rodelijnjumet
Met citaat antwoorden
Oud 12th February 2008, 21:42
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User

Ik heb dit nieuws net gehoord en gezien op het VTM Nieuws. Ik vind de maatregel ronduit schandalig? Dat een school onderscheid maakt tussen ASO en BSO leerlingen kan niet. Het zou zijn omdat de leerlingen dan te veel ruzie maken met elkaar. Maar kan men dan niet zoeken naar andere en deftigere oplossingen? Men kan bijvoorbeeld eens praten met de ruziemakers of hen een straf geven. Maar ik denk dat de BSO leerlingen zich zo minderwaardig gaan voelen. Ik vind het zeer correct dat Marie Arena, de franstalige minister van Onderwijs, hier iets aan wil doen of deze, toch wel speciale oplossing tenminste wil onderzoeken.
Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2008, 08:52
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)

Belachelijk!

En NOG maar eens het onderscheid verduidelijken van 'Wij zijn ASO en jullie zijn BSO!!". Gelukkig dat BSO leerlingen en ASO leerlingen geen ruzie onder elkaar kunnen maken! Hoe belachelijk is dit wel niet? Moeten we dan de hele maatschappij opdelen omdat ze ruzie maken?
Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2008, 15:39
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User

Ik vind deze maatregel echt ongehoord. Nog steeds maken veel mensen in onze maatschappij een onderscheid tussen ASO en BSO leerlingen, hoewel dit door de jaren heen wel beter geworden is. Ik vind het al erg dat gewone mensen dit doen. Dat dit dan uitgerekend op een school, door de directie dan nog wel, ook gedaan wordt gaat voor mij echt wel te ver. Als de directie van deze school een beetje verder zou nadenken, zouden ze wel tot een andere oplossing kunnen komen. Daar ben ik zeker van! Sommige BSO leerlingen voelen zich al minder goed in hun vel omdat bepaalde mensen op hen neer kijken. Ze gaan zich door deze maatregel volgens mij nog slechter voelen. Hopelijk wordt hij dus snel afgelast.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:44.