|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Eén kleuter op drie heeft al tandbederf
Eén kleuter op drie heeft al tandbederf
Het is slecht gesteld met het gebit van onze kleuters. Eén op de drie vijfjarige kinderen in Vlaanderen heeft ernstig tandbederf. Tandartsen wijzen andermaal snoep en frisdrank aan als grote boosdoeners. 'Je wil niet wéten hoeveel ouders hun peuters met een zuigfles vol cola in bed blijven stoppen', beweert professor Tandheelkunde Dominique Declerck (KU Leuven). Blog DS, 27-11-2007
|
|||
|
|||
tandbederf
Suprise, suprise , NOT!! Tuurlijk hebben peuters al last van tandbederf. Zoals die slimme professor reeds beweerde, stoppen meer en meer ouders hun kinderen in bed met een flesje cola of andere "boecht". Maar dat had ik met mijn beknopter verstand ook al kunnen vaststellen. Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat ouders alsmaar minder de tijd nemen om hun kinderen in bed te stoppen. Ze willen de moeite niet doen om hun kinderen te sussen, dus duwen ze maar een fles fristi in hun mond, dat zal hun wel 'zoet' houden.
|
|
|||
|
|||
.
Mij verbaast het ook niet! Als je naar programma's als Supernanny kijkt, worden kinderen alsmaar meer volgepropt met suiker en andere troep. Kelen onze kinderen net iets te hard, duwen we hen maar snel iets zoets in hun mond!
|