![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Tiener breekt wereldrecord blind sms'en
Tiener breekt wereldrecord blind sms'en
Een tiener uit Nieuw-Zeeland heeft het wereldrecord geblinddoekt sms'jes versturen verbroken. Hij stuurde een zin van 160 karakters door in amper 45 seconden. De 17-jarige Elliot Nicholls verpulverde het vorige record van 83 seconden twee keer. Hij had 51 seconden nodig voor zijn tweede poging, en deed er slechts 45 seconden over bij zijn vierde, meldt de Melbourne Herald Sun. "Ik heb de voorbije week elke dag twintig minuten geoefend. Ik wist dat ik het kon, ik moest de zin gewoon in mijn hoofd krijgen", zegt hij. De tiener heeft de toetsenborden van vier gsm's al versleten. Hij stuurt rond de 50 sms'jes per dag. De zin die de jongen zonder fouten moest vormen was "the razor toothed piranhas of the genera serrasal musand pygocentrus are the most ferocious freshwater fish in the world, in reality they rarely attack a human". Een hele boterham om te zeggen dat piranha's zelden mensen bijten. (hln, 20/11/2007)
|
|||
|
|||
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Is het wel iets om fier op te zijn?
|
|
||||
|
||||
Of wat een seconde plots zo snel maakt.
50 smsjes per dag?!
Ik heb keer op keer moeite om die 300 gratis sms'jes van Mobistar op te krijgen wanneer je 2 keer binnen de maand herlaadt. Deze zijn een maand geldig dus zou ik 'amper' 10 sms'jes per dag moeten sturen. Het is nu ook niet direct een record dat ik zou willen breken. 160 lettertjes in 45 second = ongeveer 3,5 lettertje per seconde invoeren, 1 tot 4 keer drukken per letertje of spatie maakt ongeveer 7 keer een toets indrukken op 1 seconde. Ik kan net geen 8 keer op hetzelfde toetsje drukken op 1 secodnde...