|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
||||
|
||||
Nederlandse tv-reclame wordt stiller
Nederlandse tv-reclame wordt stiller
Vanaf vandaag zal het geluidsvolume in de reclameblokken op de Nederlandse tv niet meer worden opgeschroefd. Voor wie zich ergert aan de plotse geluidsexplosie tijdens het reclameblok is er goed nieuws. De belangrijkste Nederlandse zenders zouden vanaf vandaag met deze hinderlijke praktijk moeten stoppen. Dat hebben de verschillende openbare en commerciële zenders afgesproken in de schoot van SPOT, het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame. Nederland is volgens SPOT een van de eerste landen die de norm hanteert en aan zelfregulering doet. Landen als de Verenigde Staten, Italië en Frankrijk kiezen ervoor om dit met wetgeving af te dwingen. Blog DS, 01-09-2011
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#2
|
|||
|
|||
Nederlandse tv-reclame wordt stiller
Op zich is het eigenlijk wel een grappig bericht! Maar langs de andere kant zit er ook wel iets van waarde in volgens mijn mening. Langs de ene kant wordt de wil van de kijker deels ingevuld: irriterende reclameblokken worden al minder storend. Op zich goed, maar anderzijds ook slecht! Reclame blijft een belangrijke media om onze economie te sturen. Kijkers van televisie zijn tevens ook consumenten, niet enkel van televiesie-operators, maar ook van de maatschappij! Iedereen ergert zich natuurlijk wel aan reclame, vooral de duur en de geluidsexplosie. Maar toch is dit een stap in goede richting. Ik denk dat er een soort van middenweg moet worden gevonden voor het probleem. Reclame afschaffen zeker niet, maar wel inkorten qua duur. Zeker als de totale reclameblokken in duur bij wijze van spreken de helft van een programma duren. Tijdens een serie of soap stoort dit niet, maar wel tijdens een film omdat dit de sfeer volledig verpest! Misschien komt er nog een 'ideaal' beeld op de buis binnen een aantal jaren ...
|