actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th December 2006, 22:18
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Kerstcadeautje blijkt fortuin waard!

En mijn 100ste post vieren we met cadeautjes!!!
Hieronder een fantastisch cadeautje nl. een prachtige walvisbraakbal! Altijd leuk om te krijgen ... vooral als het uiteindelijk 13.500 euro blijkt waard te zijn!

---------------------------------------------------------
Walgelijke braakbal blijkt fortuin waard te zijn
Dorothy Ferreira (67, foto) uit New York kreeg vorig jaar met kerst een bizar kerstcadeautje van haar zus: een lelijke, twee kilo zware klomp die wat op een mislukte kerstkaars lijkt. Uiteindelijk bleek het om een versteende klomp walvisbraaksel te gaan. Geschatte waarde: 13.500 euro.

Dorothy woont op het noordelijke puntje van Long Island, een deel van de staat New York. Daar vond haar veel oudere zus vijftig jaar geleden een vreemde klomp op het strand. Ze hield het spul bij, zelfs toen ze verhuisde naar het verre Iowa. Uiteindelijk stuurde ze het naar Dorothy, die nog altijd in het ouderlijke huis woont. ,,Jij woont nog altijd bij de oceaan. Zoek jij maar uit wat het is'', zei ze aan de telefoon. Oudere mensen op Long Island wisten maar al te goed wat het was: walvisbraaksel of - wetenschappelijker én appetijtelijker: ambregris. ,,Dat spul is goud waard'', zei Dorothy's buurman. Het verharde braaksel van potvissen wordt gebruikt om de geur van parfums vast te houden. Eén gram van het goedje kost makkelijk 20 Amerikaanse dollar. Walvissen of potvissen braken geregeld om harde objecten zoals beenderresten uit hun lichaam te krijgen. Het verharde braaksel is zeer zeldzaam geworden en wordt in de parfumindustrie nu vervangen door synthetische producten. Maar het echte spul is er daarom niet minder waard op geworden. Voor Dorothy betekent het wansmakelijke cadeautje van haar zus meteen ook een deftig pensioen. Tot nu toe overleefde ze op het minimumpensioen. Deze kerst zal er een feestje afkunnen.

bron: www.standaard.be dinsdag 19 december 2006
Bijgesloten Plaatje(s)

Oud 1st February 2007, 12:29
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User

Een walgelijk cadeau, maar ze zouden het mij ook wel eens mogen schenken. Raar dat het zoveel geld waard is. Ik vraag mij af hoe zo'n brok braaksel kan verstenen als hij in zee wordt uitgebraakt. Ik zou denken dat het onmiddellijk verspreid wordt in zee en uit elkaar brokkelt. Niet dus.
Nog zo'n vies ding dat gebruikt wordt in de schoonheidssector. Wordt moederkoek ook niet gebruikt om make-up te maken?
Met citaat antwoorden
Oud 1st February 2007, 12:36
koenmaes8 koenmaes8 is offline
Registered User

Kerstcadeautje blijkt fortuin

Inderdaad een wagelijk cadeau, maar ik zou het ook wel willen natuurlijk (wel om direct door te verkopen). Hieruit blijkt nog maar eens dat elk deeltje van de natuur gebruikt kan worden om het eender wat.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:28.