|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Paus wil nu toch nadenken over condooms
Paus wil nu toch nadenken over condooms
Paus Benedictus XVI is bezorgd over de verspreiding van aids en heeft daarom een onderzoek laten instellen of condooms niet toch theologisch toelaatbaar kunnen worden verklaard. Dit meldt de Italiaanse krant la Repubblica op gezag van een hooggeplaatste bron in het Vaticaan. De paus heeft een dossier van bijna tweehonderd pagina's laten samenstellen over theologische en wetenschappelijke aspecten van condoomgebruik. De Congregatie voor de Doctrine van het Geloof gaat zich daarover buigen. Tot nu toe had de Rooms-Katholieke Kerk condoomgebruik altijd strikt afgewezen. Blog HLN, 21/11/06
|
|||
|
|||
Amai, Benedictus verandert snel van mening. Enkele maanden geleden las ik in de Metro nog een artikeltje waarin stond dat hij verklaard had dat aids enkel te vermijden was door het verkondigen van het evangelie.
Ik geloof dat hij aan het beseffen is, dat hij de macht over de Katholieke Kerk 'zowat' aan het verliezen is. Na de opstanden over zijn uitspraken naar de Islam toe, krijg ik de indruk dat hij heel wat wil 'goedmaken'. Vorige week nog sprak hij over de afschaffing van het celibaat... |