actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2011, 14:18
Bart.Rijmenams Bart.Rijmenams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 25
Canada beschermt ijsbeer, maar jacht blijft toegelaten

De Canadese regering versterkt de bescherming van de ijsbeer. Ze heeft het zoogdier toegevoegd aan haar lijst van kwetsbare of bedreigde diersoorten omwille van de "zorgwekkende" toestand van de soort, zo heeft het ministerie van Leefmilieu meegedeeld.


Door de ijsbeer op de lijst te zetten, moet er binnen de drie jaar een beheersplan worden opgesteld om te vermijden dat de soort met uitsterven bedreigd raakt. Het ministerie benadrukt dat het plan niet zal leiden tot "enig verbod" op de jacht. Elk jaar worden in Canada iets meer dan 500 ijsberen gedood tijdens de jacht, die vooral wordt beoefend door de Inuit-bevolking.

In Canada leven meer dan 15.000 ijsberen, ongeveer 60 procent van de wereldwijde populatie.

bron: De Standaard

eigen mening:

dit artikel deed me onmiddellijk aan iets denken van afgelopen week. namelijk... ik stond rustig mijn koffie op te drinken in de cafetaria van de school toen ik plots de opmerking kreeg: ' hey, ge hebt twee bekerkes genomen?!?'. ik antwoorde ja dat klopt, dat is omdat het binneste bekerke te warm is om vast te houden. natuurlijk was de reactie hierop: 'das slecht voor het milieu he'!!!! ik besefte ook wel dat dit niet bevorderend was voor de gang van zaken maar had er eigenlijk op dat moment ook geen boodschap aan. en eigenlijk deed ik toen kleinschalig waar dit artikel over gaat. door de ijsberen uit te moorden zou het evenwicht in de natuur voor de zo veelste keer nog maar eens verstoord worden wat tal van gevolgen heeft voor verschillende diersoorten,... het is een directe aanslag op het milieu en dus vind ik het een ZEER goede zaak dat de ijsberen beschermt worden, of het ook goed is ze nog wel te mogen opjagen denk ik niet, waar is de grens dan, wanneer stop je met jagen?? na één, twee of misschien drie ijsberen te hebben gemold? dat is toch een vrij grote tegenstelling. volledig afschaffen van de jacht op ijsberen is de enige oplossing denk ik!!!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2011, 14:09
Kina.Vercalsteren Kina.Vercalsteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: westerlo
Posts: 17
reactie

Ik vind het goed dat ze deze dieren beschermen, want er zijn al zoveel dieren bedreigd met uitsterven. De mens werk dit allemaal in de hand want ze vermoorden zoveel dieren jaarlijks. De ijsbeer zal het jaar na jaar al moeilijker krijgen aangezien de aarde al aan her opwarmen is ze verliezen met de jaren gebied om te overleven, en ook om te jagen en dus voedsel te vinden. Zelf vind ik dus dat ze de ijsberen moeten met rust laten, wat dat ze nu al voor een deel ten dode zijn opgeschreven hoe erg het ook lijkt.

Helaas voor de ijsbeer laat de
opwarming van de aarde zich het
duidelijkst zien in de poolgebieden.
Veranderingen voltrekken zich er
sneller dan op andere plekken in de
wereld. De zomers duren langer dan
voorheen en de winters korter. Het
zee-ijs smelt sneller en de ijsberen
moeten dus langer aan land blijven en
kunnen niet jagen. Bovendien duren de
winters korter dus veel tijd om aan te
sterken en reserves op te bouwen is er
ook niet. Wetenschappers schatten dat
in de komende 45 jaar het aantal
ijsberen met 30% zal dalen.

Dit zeggen wetenschappers over ijsberen bron: http://www.nme-achtkarspelen.nl/upload/279729721.pdf

Rooskleurig ziet het er dus niet uit voor de dieren, de boodschap is dus laat ze met rust!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.