actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2016, 17:00
Vince.V*ngeel Vince.V*ngeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 47
Nederlander raakt alles kwijt na één onbezonnen tweet

Na één onbezonnen tweet over Geert Wilders ligt het leven van Mark van Zon helemaal overhoop: vrienden kwijt, baan kwijt, stichting kwijt en ook zijn kans op een ander huis smolt als sneeuw voor de zon. Hoe dom en naïef kun je zijn, vraagt de Nederlander zich nu af.
Vrijdagochtend mengde Van Zon zich in een discussie op Twitter over verdraagzaamheid. Vanuit die context liet hij optekenen dat "we misschien de hele aanhang van Wilders moeten uitroeien om onze naoorlogse vrijheid terug te krijgen en zonder angst te kunnen leven".

"Pak haatmail en zoon bedreigd"
Een stevige uitspraak, die niet zonder gevolgen bleef. "Ik kreeg een pak haatmail, dat was al verschrikkelijk genoeg. Maar pas toen ook mijn zoon vorig weekend bedreigd werd, ben ik even gebroken", zegt de vijftiger uit Arnhem in het 'Algemeen Dagblad'.

Van Zon ontkent ten stelligste dat hij iemand anders iets zou willen aandoen. "Mijn echte boodschap was net dat we weer naar elkaar moesten luisteren en elkaars standpunten respecteren zonder meteen in de aanval te gaan. Kort gezegd: dat we op een normale manier met elkaar omgaan. Mijn tweet laat misschien het tegendeel uitschijnen, maar de voorafgaandelijke discussie zou al veel verduidelijkt hebben."

"Plank misgeslagen"
"Na enkele minuten werd het me echter duidelijk dat ik de plank volledig misgeslagen had. Er is me iets overkomen wat ik absoluut niet wilde. Als ik de klok zou kunnen terugdraaien, deed ik dat meteen. Ik heb geen spijt van wat ik wilde zeggen, maar zeker wel van de tweet op zich. Die was fout."

En nu zit Van Zon dus met de gebakken peren. "Mijn belangrijkste opdrachtgever wil niet met me verder, dus moet ik op zoek naar ander werk. Maar geen nood, Zuid-Europa lonkt. Ik droom ervan een mooie bed-and-breakfast uit te baten. Ik heb me ook teruggetrokken als voorzitter van Football Maties, hopelijk is dat voldoende om de rust te doen terugkeren. Die stichting doet nochtans echt goed werk, dankzij de sport worden kinderen in Afrika van de straat gehaald."

Schade beperken
Het voorbije weekend hield Van Zon zich vooral bezig met de schade te beperken. Hij legde onder meer enkele verklaringen op sociale media af, in de hoop dat de storm zou gaan liggen. "Zondagavond was ik leeg, ook omdat ik amper een oog dicht gedaan had. Ik heb me vooral gericht op de mensen en zaken om me heen. Niemand mag blijvend schade ondervinden van mijn actie."

"Of ik er weer bovenop kom? Ik ben geen opgever. Eigenlijk heb ik mijn leven lang al overleefd. Ieder ander die in mijn schoenen gestaan had, was in de goot beland. Met mijn grote mond heb ik al vaker op de blaren moeten zitten. Het enige jammere is dat het net weer goed met me begon te gaan. Door dit incident heb ik mezelf ineens weer een heel eind teruggeworpen."

EIGEN MENING: Ik vind dat dit te ver gaat op zo een onschuldige tweet. Over Donald Trump zijn er ook al enkele van deze reacties geschreven waar dan niet op wordt gereageerd. Deze man gaf zijn mening en dat is toegelaten in de Westerse wereld door het recht op vrije meningsuiting. Meneer Van Zon wordt er echter veel te hard voor gestraft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.