actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2007, 09:03
Jo Dries Jo Dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Olen
Posts: 49
Piek fijn stof ergste van voorbije jaren

BRUSSEL - 'Het is jaren geleden dat de lucht zo lang vervuild is geweest door fijn stof', zegt Frans Fierens van de Intergewestelijke Cel voor Leefmilieu (Ircel) woensdag in De Morgen.

'Doorgaans houdt zo'n piekmoment twee tot drie dagen aan, deze keer duurde het bijna een week.' Ook de ernst van de situatie is ongezien, aldus Fierens.

Charleroi tekende voor de hoogste piek van het hele land: 322 microgram fijn stof per kubieke meter, terwijl de limiet op 50 microgram per kubieke meter ligt. 'Die concentratie is de hoogste sinds het begin van de metingen.'
BELGA

www.standaard.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th December 2007, 12:27
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Lille
Posts: 70
Mijn broertje zei vorige week: "Kijk Hanne er valt sneeuw ! Hoe Mooi..."
Ik, als grote zus moest hem dan uitleggen dat het eigenlijk geen sneeuw was maar vuile stofdeeltjes.
Hier heb ik toch even bij stilgestaan. Het is al zo ver gekomen dat er 'bevroren stof' naar beneden valt hier in ons land. Dan kan je al raden hoe slecht het gaat met ons milieu...
Verschillende dagen hoorde ik het 'smog-alarm' op de radio. Als er alarm is grijpt onze overheid wel in hoor! 30km/u trager dan normaal rijden. Persoonlijk dacht ik "zijn die mensen nu achterlijk?" Precies of zo'n stomme maatregel van een paar dagen zal helpen. Misschien wel voor een tijdje maar het is geen oplossing voor het diepere probleem. Ons land heeft dringend een degelijk milieu-beleid nodig !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.