actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th December 2015, 18:48
Chloë.v*nmingeroet Chloë.v*nmingeroet is offline
Registered User

"Carpool tijdens treinstakingen"

Vandaag zit de directie van de NMBS samen met de spoorvakbonden voor een ultieme verzoeningsvergadering. Met die vergadering wil men proberen om de vijf stakingsdagen in januari te vermijden. Als het toch zou gebeuren, dan kunnen pendelaars beter samen een auto delen om files te vermijden. Dat zegt de Brusselse mobiliteitsminister Pascal Smet, bij de opening van twee nieuwe treinhaltes in Brussel. "Als een aantal van die mensen al een auto zou delen, zou er geen file meer zijn. Als de staking doorgaat, moeten mensen carpoolen. Alleen zo zal het verkeer vlot verlopen," zegt Pascal Smet.

Eigen mening: Zelf ben ik enkele jaren met de trein naar school gegaan en van het treinvervoer wordt heel veel gebruik gemaakt. Zowel voor mensen die naar hun werk moeten als leerlingen die naar school gaan. Voor een leerling is deze oplossing geen mogelijkheid doordat de meerderheid geen rijbewijs zal hebben. Daarnaast is carpoolen van toepassing als je al met een groepje naar hetzelfde werk moet. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die alleen met de trein reizen ineens onbekende personen gaan mee vervoeren. Een ander probleem denk ik, is dat mensen de trein nemen omdat ze waarschijnlijk de mogelijkheid niet hebben om de auto te nemen. Een vb. hiervan is dat de partner misschien met de auto naar het werk is. Het komt erop neer dat het helemaal niet gemakkelijk is. Langs de andere kant weten de mensen op voorhand wanneer de staking plaats neemt, waardoor ze hun wel al kunnen voorbereiden moest er een staking gebeuren.

Bron: Het laatste nieuws
14/12/2015
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:19.