|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Paniek in hartje Gent om foutparkeerder met Franse nummerplaat
In hartje Gent is er even paniek ontstaan omdat er plots een auto met Franse nummerplaat geparkeerd stond op de Gentse Groentenmarkt, uitgerekend een autovrij deel in de Gentse binnenstad.
Op de Groentenmarkt werd rond half 3 een geparkeerde auto met Franse nummerplaten opgemerkt. Verdacht, want de Groentenmarkt is voetgangersgebied. De politie kwam ter plaatse en liet meteen het hele plein afzetten. Lichte paniek, tot er zich aan het politielint een koppel meldde. Zij waren iets verderop inkopen gaan doen in de Primark. De winst die ze op zak staken door goedkope kledij in te slaan, mogen ze nu ophoesten voor boetes. Het bizarre voorval toont duidelijk aan dat de situatie ook in ons land gespannen is sinds de aanslagen in Parijs en dat dit tot opgeblazen panieksituaties kan leiden. bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/..._content=nieuws mening: Enkele dagen geleden verscheen ook al een gelijkaardig artikel, en nu dit artikel. Ik vind het niet meer dan normaal dat er zo'n paniek is. Ik hoor en lees vaak dat 'de terroristen' net willen dat we angst krijgen, en dat we niet mogen toegeven aan die angst. Ik vind het net normaal dat veel mensen bang zijn, waaronder ook veel kinderen. Het is wel belangrijk dat die mensen weten waarvoor ze bang zijn. Deze situatie doet me ook denken aan de herdenking dit weekend op Place de la République. Vanuit het niets ontstaat een massale paniek, terwijl er helemaal niets gebeurd is. Het westerse individualisme heeft (even toch) plaatsgemaakt voor een collectieve angst. |