actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2009, 13:14
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
Help het milieu, koop minder kinderen

Help het milieu, koop minder kinderen

De strijd tegen de klimaatverandering begint in scholen en ziekenhuizen. Meisjes die langer school lopen en voorbehoedsmiddelen gebruiken, krijgen minder kinderen. En dat helpt op lange termijn de uitstoot van broeikassen en gaat de opwarming van de aarde tegen. Zo stelt het bevolkingsfonds van de VN (UNFPA).

Minder CO2
Als de wereldbevolking een lagere aangroei kent, sparen we volgens klimatologen evenveel CO2 uit als door de bouw van twee miljoen windturbines met een vermogen van 1 gigawatt. Dat kan alleen als er meer geïnvesteerd wordt in gezinsplanning, onderwijs en ontwikkelingskansen voor meisjes en jongens, vooral in armere landen.

Geboortecijfer
In elk land waar gelijkheid van seksen, scholing van meisjes en gezinsplanning gepromoot wordt, daalt het geboortecijfer van 6 tot 7 kinderen naar 2 à 3. (lvl)

20/11/09 14u29 – Bron: www.hln.be

Persoonlijke argumentatie

Dit is ergens wel logisch. Minder mensen op aarde = minder uitstoot.
In onze samenleving van vandaag de dag kopen we in het algemeen al minder kinderen, dan tegen over pakweg 50 jaar terug. Nu gaan vrouwen verder studeren, en bouwen een carrière op.
Met andere woorden, er is minder tijd op zich bezig te houden met de kinderen/het gezin.

Ik stel mezelf wel de vraag, als je een groot gezin wilt, ga je je kinderwens laten tegenhouden voor het milieu? Ik denk persoonlijk van niet…
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2009, 15:26
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
In je laatste vraag, kan ik me volledig vinden...
Mensen die opgegroeid zijn in grote gezinnen, zijn het erg gewoon om met veel mensen rondom zich te zijn. Vaak heerst er ook een veel leukere, ontspannendere sfeer in zo'n gezin, het zijn meer vrienden en vriendinnen en zijn het gewoon om veel samen te doen.
Ik denk dat zo'n mensen gemakkelijker verlangen naar een groot gezin, en kan me volledig inbeelden dat zij verder geen rekening zullen houden met de druk op het milieu. Ik denk wel dat grote gezinnen sneller kijken naar de kosten die ze maken, en dus in bepaalde omstandigheden wel milieubewuster zijn. Zo zou ik me kunnen inbeelden dat ze bijvoorbeeld glazen flessen kopen, i.p.v. petflessen, waardoor de PMD-afvalberg al kleiner wordt, ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.