actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2012, 12:39
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
365 festivalgangers eisen 54.750 euro van Pukkelpop

365 festivalgangers eisen 54.750 euro van Pukkelpop

De dagvaarding voor Pukkelpop is klaar: 365 festivalgangers eisen samen voor 54.750 euro terug van de organisatie. Het proces start voor de zomer, schrijven de Coreliokranten.

"Vandaag stuur ik de dagvaarding naar de gerechtsdeurwaarder", citeren de kranten advocaat Alex Wijnant, die de 365 festivalgangers vertegenwoordigt. Gemiddeld eisen ze 150 euro terug van de Pukkelpoporganisatie, wat de som op 54.750 euro brengt.

Tickets en bonnetjes
Concreet vragen de cliënten van Wijnants de terugbetaling van hun festivaltickets en drank- en eetbonnen die ze hadden gekocht op de weide. Voor het eerst sinds de hagelstorm op 18 augustus 2011 de festivalweide trof, zal een rechter zich dus uitspreken in een proces tegen Pukkelpop.

Organisatie
Volgens meester Wijnant kan de zaak tegen eind mei van start gaan, maar Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine is niet van plan toe te geven aan de eisen. "Wij zullen de claim betwisten en elkaar ontmoeten in de rechtbank", reageert Mahassine. In oktober kondigde de organisatie aan dat tickethouders voor de afgelaste editie worden vergoed met drank- en eetbonnen voor de drie volgende festivals.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1313/Festi...Pukkelpop.dhtml

Mening: Ik snap de frustraties van deze festivalgangers wel. Ze hadden veel geld betaald om naar Pukkelpop te kunnen gaan en dan gebeurt er zoiets. Toch vind ik het schandalig dat ze hun geld terug gaan vragen. Wat er op 18 augustus gebeurt is, is natuurlijk een drama, maar ik denk dat deze festivalgangers er niet aan denken dat dit nog een groter drama is voor de Pukkelpop-organisator Chokri. Hij doet er alles aan om een geweldig festival te organiseren en dan gebeurt er iets waar niemand iets aan kan doen. Iedereen weet dat hij het geld niet had om de festivalgangers terug te betalen, maar hij zorgde voor een zeer mooi alternatief door bonnetjes te geven aan deze mensen voor de volgende edities. Daarom vind ik de reactie van deze festivalgangers heel erg. Voor mij zijn deze mensen gewoon egoïstisch en denken ze alleen maar aan hun geld wat ronduit schandalig is.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.