actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2017, 21:56
yenthe.k*rckhofs yenthe.k*rckhofs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Nijlen
Posts: 9
Nieuw Nederlands kabinet wil legale wietteelt kans geven

Het nieuwe Nederlandse kabinet wil een proef waarbij in een beperkt aantal gemeenten legaal geteelde wiet verspreid wordt. VVD, CDA, D66 en ChristenUnie zetten die stap in de hoop dat de criminaliteit zal afnemen. Legale wiet zou ook minder schadelijke stoffen moeten bevatten dan de producten die illegaal geteeld worden.

Met een speciale vergunning kan een bedrijf de wiet straks legaal telen. Het experiment moet in enkele grote en middelgrote plaatsen de complete keten van teelt tot verkoop in de coffeeshops reguleren. Gemeenten kunnen zichzelf aanmelden. In totaal komen straks zes tot tien plaatsen in aanmerking.

Het experiment is bijzonder omdat CDA en ChristenUnie zich altijd sterk tegen de legalisering gekeerd hebben. Die partijen en ook de VVD stemden dit jaar in de Tweede Kamer dan ook tegen de zogeheten 'wietwet' van D66, die voor regulering van de wietteelt moet zorgen. De huidige praktijk is dat wiet wel verkocht mag worden in een coffeeshop, maar niet geteeld of aangevoerd.

Toen de Tweede Kamer instemde, reageerden gemeenten die veel te lijden hebben onder drugscriminaliteit verheugd. De Eerste Kamer heeft zich nog niet uitgesproken over de 'wietwet'.

0 SHARES

Bron: De Morgen
Link: https://www.demorgen.be/buitenland/...geven-b5382f4d/

Mijn mening: Ik ben van mening dat weet gelegaliseerd moet worden. Op dit moment is wiet eigenlijk verrassend populair bij jongeren. Wanneer dit wordt toegelaten, zal niet alleen de criminaliteit verminderen, maar ook het feit dat jongeren dit willen proberen, net omdat het legaal is. Niet om deze reden neem ik dit standpunt in, maar uit onderzoek is gebleken dat wiet kan gebruikt worden in ziekenhuizen als een soort medicatie. Wanneer het bestemd is voor deze doeleinden, moet het zeker een kans krijgen in onze maatschappij, aangezien er gebleken is dat deze medicatie ook werkelijk helpt. Als je wiet vergelijkt met tabak, kan je vaststellen dat wiet niet schadelijker is dan tabak, dus legaliseren lijkt mij niet zo een heel slechte zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.