actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd February 2019, 14:18
Indy.Geeraerts
Gast

Cool Er is nu ook een Tinder voor veganisten

Er is nu ook een Tinder voor veganisten

Op zoek naar de vegetarische liefde van je leven? Zoek niet verder: Veganific is een nieuwe datingapp die zich volledig toespitst op vegetariërs en veganisten. 'Samen veggie zijn, is leuker dan alleen.'

Het was de Nederlander Jorn de Vries die - geïnspireerd door zijn eigen ervaringen - op het idee kwam de datingapp te ontwikkelen. Zijn eigen relatie liep namelijk op de klippen na te veel onderlinge spanningen met zijn partner, onder meer door discussies over hun uiteenlopende levensstijl. Net om die reden wou De Vries, zelf veganist, de zoektocht naar een gelijkgestemde ziel makkelijker maken. Enter Veganific.

De app brengt je in contact met andere vegetariërs en veganisten. Net zoals bij Tinder kan je iemand afkeuren of interessant vinden, in dat laatste geval is het hoopvol wachten op een match. Een gesprek aanknopen lukt dan via de chatfunctie van de app.

Opgelet: de Tinder voor veggies is enkel gratis voor de eerste 5.000 gebruikers. Wie zich daarna registreert, betaalt 19,99 euro per maand. Al wordt het wel een stuk goedkoper wanneer men meteen een abonnement van drie (14,99 euro per maand) of zes maanden (9,99 euro per maand) afsluit.

Bron: De Standaard, 22 februari 2019
http://www.standaard.be/cnt/dmf2019...ign=twitterfeed

Eigen mening:

Na het lezen van dit artikel was ik te nieuwsgierig, waardoor ik dan maar een account heb aangemaakt.
Voor zo’n account moet je jezelf inloggen met een FB-account, waarna je naam, leeftijd en profielfoto in de app verschijnen. Hopelijk post de app geen vreemde dingen op mijn tijdlijn en ik wil niet denken aan al de info dat Veganific nu van me heeft...

De app is, op het eerste zicht, niet zo heel gebruiksvriendelijk:
1. Na enkele minuten ( )“match” ik met mensen uit Rotterdam; er wordt dus geen rekening gehouden met je locatie.

2. Als ik het goed begrijp is een persoon met 2 groene blaadjes vegan; 1 groen blaadje is veggie. Wat dan met semi-vegans? Of “fully raw”-vegans? Of .... ?
Met al die subgroepen kan het moeilijk zijn om jezelf in een groep te plaatsen.

3. Er is vaak geen woordje uitleg te vinden over de naam en foto die je op je scherm krijgt.
Dit bracht bij mij de vraag naar boven of ik wel op zo’n app wil staan. Is een mens niet veel meer dan een foto en dat wat hij (niet) eet?
Zelf sta ik er niet meer bij stil dat het vreemd is om geen vlees te eten. Wil ik dan wel met iemand samenzijn die mij in eerste instantie leuk vindt omdat ik geen vlees eet en geen melk drink?
Er zijn toch belangrijkere aspecten aan een persoon dan wat er wel/niet op zijn bord ligt?

Ondanks dat ik mezelf toch weer een half uurtje op de vreemde uithoeken van het internet geamuseerd heb, ben ik over het algemeen geen fan van het “swipen bij een mooie foto”.
Met dit swipen sluit de app mooi aan bij mijn afkeer van de moderne, online datingwereld.
Ook het hele “een lief zoeken” is niet zo aan mij uitbesteed.

Ik heb een vermoeden dat deze datingapp het online equivalent is van een 2secondstent. Je hebt op minder dan 30 seconden een account waarmee je kan swipen, maar het gaat me nog een hoop werk kosten mijn account te deleten, geloof ik.

Als je vegan en into online dating bent - en niet zo secretive met je online gegevens - zou ik de gratis versie van de app aanraden.
Bij interesse moet je wel snel wezen: de app is momenteel nog gratis. Na wat ik net gezien heb denk ik niet dat hij de bovengenoemde prijs waard is.
Ergens verwacht ik niet dat dit het nieuwe Tinder voor Vegans en Veggies zal worden. Heel het idee dat je jezelf in een groep stopt, wringt wat bij mij; misschien hebben anderen daar een gelijkaardig gevoel bij.

Extra info:
- Raw Vegan: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Raw_veganism
- Andere soorten vegans: https://brendadegroot.com/en/types-vegans/

Laatst aangepast door Indy.Geeraerts : 22nd February 2019 om 17:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:39.