|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Farage: ‘Hele wijken in Brussel zijn no-gozones geworden’
‘Behoed de Verenigde Staten voor hetzelfde lot als Brussel, waar hele wijken no-gozones geworden zijn’, dat is het advies voor toekomstig president Trump van Nigel Farage, de voormalige leider van de Britse Ukip-partij.
De Britse euroscepticus Nigel Farage, die na de Brexit politiek op een dood spoor is beland en van wie nu wordt gefluisterd dat hij een verhuizing naar de VS overweegt, mocht dinsdag op Fox News gaan uitleggen waarom het geen goed idee is om de grenzen open te stellen voor vluchtelingen. Farage pleit voor een selectief vluchtelingenbeleid, bijvoorbeeld voor christenen in Syrië of Irak die gevaar lopen omwille van hun religie. ‘Wat we niet kunnen doen, is alle 59 miljoen mensen opvangen die momenteel zijn ontheemd door oorlog. Als Obama voorstelt dat we in het westen ruimte kunnen vinden voor hen, is er een probleem voor onze veiligheid, omdat we niet kunnen uitsluiten dat enkele van hen geen banden hebben met terreurgroepen’, aldus Farage. ‘Ik denk dat Trump in zijn campagne heel duidelijk heeft gezegd dat, om de veiligheid van de VS te garanderen, je er absoluut zeker van moet zijn dat iedereen die binnenkomt een echte vluchteling is en er geen link is met terreur. Als je dat koppelt aan het beëindigen van open grenzen, dan maak je het land veiliger.’ Farage wil zijn boodschap illustreren met een voorbeeld waar het opengrenzenbeleid misgelopen is. ‘Ik spreek jullie toe vanuit Brussel, waar hele wijken no-gozones geworden zijn. Dus de boodschap voor Trump: behoed de VS voor hetzelfde lot als Brussel. Maar ik ben er zeker van dat hij dat niet zal laten gebeuren’, besluit de Brit. datum:7/12/2016 bron: de standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf2016...ampaign=seeding eigen mening: Precies of de probleemwijken van Brussel iets voorstellen in vergelijking met de vele ghetto's in de Verenigde Staten. Hoelang gaan we zulke wereldvreemde mensen nog moeten aanhoren, en wie geeft hen toch telkens een medium? Meneerke zou beter wat verantwoordelijkheid opnemen in zijn Brexit verhaal en beginnen met zich correct te informeren alvorens te spreken. Hij en Trump kunnen alvast wedijveren voor de titel "Idioot van het jaar". |