|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Plots twee verklede poppen in bed: gedetineerden ontsnapt uit Londense gevangenis
Twee gedetineerden zijn erin geslaagd te ontsnappen uit de gevangenis van Pentonville in het noorden van Londen. De 28- en 31-jarige gevangenen zaagden de tralies voor het venster van hun cel door, vooraleer ze over de buitenmuur van de strafinstelling klommen en verdwenen. Dat deelden de Britse media maandag mee. In de bedden van hun cel troffen de cipiers enkel twee verklede poppen aan.
De Londense politie werd tegen maandagmiddag naar Pentonville geroepen om de gebeurtenissen op te helderen. Meer details en over de achtergrond van de mannen is voorlopig niets bekendgemaakt. In Pentonville boetten in het verleden verschillende bekende figuren hun straf uit. Muzikant Pete Doherty schreef er zelfs een nummer over. Ook schrijver Oscar Wilde werd op het eind van de 19e eeuw een tijd opgesloten in Pentonville. HMP Pentonville, in Islington in het noorden van Londen, opende in 1842 de deuren en biedt plaats aan 1.200 volwassen gedetineerden. De laatste ontsnapping uit de strafinstelling dateert van 2012, toen de veroordeelde moordenaar John Massey over de buitenmuur klauterde met een touw dat hij van zijn beddelakens had gemaakt. De moordenaar, die tot levenslang was veroordeeld omdat hij een man met een jachtgeweer met afgezaagde loop in 1975 had doodgeschoten, werd binnen de 48 uur weer gevat. bron: De morgen, http://www.demorgen.be/buitenland/p...genis-bf2de638/ Eigen mening: Dit kan ik echt niet begrijpen. Ik heb al vaak gehoord dat gevangen zijn ontsnapt en dan vraag ik mij altijd af hoe dat nu kan gebeuren. Hoe is het zelfs mogelijk dat de gevangen de tralies hebben doorgezaagd?! De gevangenissen lijken tegenwoordig meer op hotels dan op gevangenissen. Ze moeten terug strenger worden en de gevangen minder luxe geven. Ze zitten in de gevangenis als straf, en verdienen al die luxe niet. Laatst aangepast door Quinten.B*oeckx : 7th November 2016 om 20:07. |