actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th October 2016, 12:44
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User

Jaarverkoop iPhone daalt voor het eerst

Apple heeft in het afgelopen boekjaar, dat eind september werd afgesloten, minder iPhones verkocht dan het jaar voordien. Het is voor het eerst sinds de introductie van de smartphone in 2007 dat de jaarverkoop ervan afneemt.

Voor analisten komt de afname niet als een verrassing. Zij rekenden al op een terugval voor het paradepaardje van Apple, waarvan de 6S-versie van vorig jaar qua populariteit niet kon tippen aan zijn voorganger. In de voorgaande twee kwartalen was die neergang al zichtbaar, en de introductie van de iPhone 7 in september kwam te laat om het tij nog te kunnen keren.

Omzet gedaald
In het vierde kwartaal verkocht Apple 45,5 miljoen telefoons. Dat waren er opnieuw minder dan in dezelfde periode vorig jaar, maar wel meer dan analisten verwachtten. Ook de omzetprognose van Apple voor het lopende kwartaal, waarin de belangrijke feestdagenperiode valt, is hoger dan verwacht.

In navolging van de iPhone-verkoop is ook de omzet van Apple afgelopen jaar gedaald. Dat was in vijftien jaar tijd niet meer gebeurd. De totale opbrengsten daalden met 8 procent tot ruim 215 miljard dollar (178 miljard euro). Het vierde kwartaal van het jaar was het derde op rij waarin de omzet op jaarbasis afnam.

Sterke vraag
Apple denkt het ergste inmiddels achter de rug te hebben. Geholpen door een sterke vraag naar de iPhone 7 verwacht het technologieconcern dat de omzet in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar weer toeneemt, tot een bedrag tussen de 76 en 78 miljard dollar.

De nettowinst bedroeg over het gehele boekjaar 45,7 miljard dollar. Dat is 14 procent minder dan een jaar eerder. Topman Tim Cook kijkt, ondanks de daling van omzet en winst, terug op een "zeer succesvol financieel jaar 2016". Hij wijst onder meer op de enthousiaste ontvangst van de iPhone 7 en het nieuwste Apple-horloge.

Eigen mening: Ik denk dat het moeilijk is om altijd te blijven stijgen. Er komt voor alles en iedereen wel eens een daling. Dat wil niet zeggen dat de Iphone niet meer goed verkoopt, maar dat er iets minder worden verkocht. Persoonlijk, als eigenaar van een Iphone 6, vind ik het verschil tussen een Iphone 6 en een Iphone 6S niet groot genoeg om er meer geld aan uit te geven. Dit zal denk ik wel weer veranderen met de Iphone 7. Zoals in het artikel al gezegd wordt komen de feestdagen en willen vele kinderen/jongeren/volwassenen iets nieuws. Zelf ben ik niet zo nieuwsgezind, maar ik kan wel begrijpen dat mensen graag het nieuwste van het nieuwste willen. Spijtig genoeg kunnen ook vele mensen dit niet betalen door de hoge kostprijs van een Iphone.

Bron: De Morgen 26/10/2016 http://www.demorgen.be/technologie/...eerst-b87bd305/
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:33.