actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th October 2016, 17:57
Evelien.B*lmans Evelien.B*lmans is offline
Registered User

Belg eet meest regelmatig groenten en fruit

Belg eet meest regelmatig groenten en fruit

Meer dan acht op de tien Belgen eten elke dag minstens één portie fruit of groenten. Daarmee zijn we de meest regelmatige groente- en fruiteters in de Europese Unie, meldt Europese statistiekbureau Eurostat. De Britten eten dan weer het meeste fruit en groenten.

Meer dan een derde van de EU-bevolking (15 jaar en ouder) blijkt niet dagelijks fruit of groenten te eten. In Roemenië en Bulgarije is dat zelfs meer dan de helft. In België geeft slechts 16,1 procent aan niet elke dag aan minstens een portie fruit of groenten toe te komen.

De Britten blijken wel de grootste consumenten van groenten en fruit. Een op de drie van hen zegt elke dag minstens vijf porties te verorberen. In België is dat 12,7 procent. Het EU-gemiddelde bedraagt 14,1 procent.
Advertentie

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) raadt aan om elke dag minstens 400 gram fruit en groenten te consumeren. Daar zijn bijvoorbeeld aardappels niet bijgerekend.

Bron: 14/10/2016 De standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20161014_02518982)

Eigen mening: Het laatste jaar is België vaak op een negatieve manier in de media verschenen, in het buitenland stond België bekend als het land dat terreurverdachten vrij liet rondlopen en een kweekvijver voor criminelen. Vaak werd er gelachen met de manier waarop België handelt op vlak van terrorisme. Dit artikel wijst op iets goed, gezondheid is heel belangrijk en zeker het feit dat we op vlak van groeten en fruit eten tot de top van Europa behoren is positief. Persoonlijk hecht ik ook veel belang aan een dagelijkse portie groeten en fruit, deze bezitten namelijk heel veel vitamine die nodig zijn om je lichaam en geest goed te laten functioneren. Het avondeten bevat bij mij dagelijks een portie groenten en indien mogelijk probeer ik ook dagelijks een stukje fruit te eten als gezond tussendoortje. Het verbaasde mij dat er mensen zijn die niet dagelijks fruit of groenten eten, voor mij is dit heel ongewoon maar ik vermoed dat dit ook met opvoeding te maken heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:22.