actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th October 2016, 12:47
Tim.B*elemans Tim.B*elemans is offline
Registered User

Trump: ‘Ik werk nu voor jullie, niet voor Trump’

De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump zegt dat hij de Amerikaanse belastingwetgeving briljant heeft benut. Maar eens president wil hij het systeem aanpassen. ‘Nu werk ik voor jullie.’

Donald Trump heeft zich op een verkiezingsbijeenkomst in Colorado verdedigd tegen de beschuldigingen dat hij al achttien jaar geen belastingen zou betalen.

‘Als zakenman en projectontwikkelaar heb ik de belastingwetgeving op een legale manier voor mijn eigen baten en voor de baten van mijn firma, mijn investeerders en mijn personeel benut’, zei de vastgoedmagnaat.

Zo weinig mogelijk belastingen betalen was een deel van de job, redeneert hij. Maar de miljardair belooft het belastingstelsel ‘recht te trekken’.

‘De oneerlijkheid van de fiscale wetgeving is ongelooflijk’, zei Trump. ‘Ik haal er veel voordeel uit, maar jullie zijn belangrijker. Dus we gaan het rechttrekken en het eerlijker voor iedereen maken.’

Eerder zei hij op een rally in Pueblo: ‘Onze belastingstelsel hervormen is een van de belangrijkste redenen waarom ik president wil worden. Ik werk nu voor jullie, niet voor Trump.’

Zijn ervaring als zakenman heeft hem bovendien naar eigen zeggen inzicht gegeven in hoe hij kan voorkomen dat anderen hetzelfde doen. ‘Ik begrijp de fiscale wetten beter dan bijna iedereen en daarom ben ik de enige die iets eraan kan doen’, zei hij.

Clinton: ‘Hypocriet’

Hillary Clinton noemt dat hypocriet. Zij valt haar tegenkandidaat geregeld aan over het feit dat Trump weigert zijn belastingaangiften vrij te maken.

‘Terwijl miljoenen Amerikaanse families - waaronder die van mij en jou - hard werkten om ons deel te betalen, lijkt het erop dat hij niets bijdroeg’, zei ze. ‘Trump vertegenwoordigt het kreupele systeem waarvan hij beweert dat hij het zal veranderen.’

Eigen mening:
Gaan we echt geloven dat Trump zichzelf op de tweede plaats kan zetten? Hij geeft nu zelfs toe dat hij aan belastingontduiking heeft gedaan. Hij zegt dan wel dat alles legaal is verlopen, maar gaat het gewone volk dat pikken? Ik betwijfel dat Trump de president gaat zijn die zijn volk op de eerste plaats zet en voor verbetering gaat zorgen. Ik geloof niet dat hij de gaten in het systeem gaat dichten als hij er zelf voordeel uit kan halen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:57.