|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
'Ku Klux Klan' paradeert door opvangcentrum voor vluchtelingen
" 'Ku Klux Klan' paradeert door opvangcentrum voor vluchtelingen", De Morgen 09/05/'16
Acht onbekenden hebben in de buurt van het Duitse Löcknitz in kledij van de Ku Klux Klan over het terrein van een opvangcentrum van vluchtelingen geparadeerd. Het incident had volgens een politiewoordvoerster in Neubrandenburg donderdagnacht plaats, maar hulpverleners hebben pas maandag aangifte gedaan. Het gezelschap met de beruchte witte gewaden en puntmutsen zou gedurende ongeveer tien minuten zwijgend over het complex hebben gewandeld. Toen een aantal asielzoekers naar buiten kwam, verdwenen de dreigend uitgedoste bezoekers. In de naburige deelstaat Brandenburg zijn de afgelopen jaren vergelijkbare acties van rechtsextremisten gemeld. Zij onderhouden volgens het OM nauwe contacten met zielsverwanten in het zuiden van Voor-Pommeren. In de regio Löcknitz richtte de vreemdelingenhaat zich tot dusver met name op inwoners van Poolse origine. De KKK-dracht verwijst naar de racistische terreurorganisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen. Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/-...ingen-bd657a8d/ Mening: Racisme leeft nog steeds volop bij veel Europeanen. Dat wordt hier nog maar eens duidelijk bewezen door een groepje mensen die zich verkleden volgens een traditie die in de VS een duidelijke boodschap had, maar hier veel minder. "Je bent niet welkom," is een logische conclusie, maar verder is het heel moeilijk in te schatten met hoeveel mensen ze zijn en of ze gewelddadig zouden kunnen worden. Volgens het artikel zijn ze al afgedropen zodra asielzoekers buiten kwamen. Toch zal de onzekerheid en het gegeven signaal (hoe klein ook) weer een kaakslag zijn voor de asielzoekers. Ik vind het ook vreemd dat hierover pas laat aangifte wordt gedaan, maar daar kunnen wel goede redenen voor zijn. |
|
|||
|
|||
Waarom mensen dit doen, begrijp ik niet. Gelukkige hadden ze vrij snel door dat dit door de vluchtelingen niet echt in de smaak viel. De vluchtelingen hebben nu al problemen genoeg en zijn al ongelukkig genoeg en hebben wel andere problemen aan hun hoofd.
Ik vraag mezelf dan af, zijn de mensen die zich voordeden als de Ku Klux Klan, zijn dit dan zelf vluchtelingen? Of zijn dit mensen die in de buurt wonen van dit vluchtelingenkamp? Wat ik ook niet goed begrijp is waarom er 4 dagen na dit voorval, pas een klacht werd ingediend. Ik denk meteen aan chantage. Zou iemand de vluchtelingen koest houden om dit niet te melden? Dit vind ik toch wel een raar verschijnsel. Maar zoals in onderstaande mening zal racisme zich overal weer voordoen, zeker in deze tijden. |