actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th March 2016, 15:12
charlotte.v*ngestel1 charlotte.v*ngestel1 is offline
Registered User

250 miljoen per jaar voor groenten, fruit en melk op school

Kinderen en jongeren meer groenten en fruit doen eten, meer melk doen drinken en aanleren wat gezonde en duurzame voeding is. Dat is de ambitie van het Europees Parlement. Het keurde een nieuw voedingsprogramma goed dat daarvoor elk jaar 250 miljoen euro ter beschikking stelt.

De cijfers zijn alarmerend. Een op drie kinderen in Europa kampt met overgewicht of is obees. Bij de Vlaamse 6 tot 14-jarigen eet slechts 7 procent de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit, bij de 12 tot 18-jarigen eet 14 procent van de meisjes en 8 procent van de jongens minstens twee stukken fruit per dag.

Met de nieuwe richtlijn die vandaag is goedgekeurd, trekt Europa vanaf 2017 jaarlijks 150 miljoen euro uit voor de verdeling van groenten en fruit op school en 100 miljoen voor de verdeling van melk. De EU-landen verbinden zich ertoe hun kinderen gezonde eetgewoonten aan te leren, maar zetten ook lokale producten, biologische landbouw, duurzame voedselproductie en voedselverspilling in de kijker.

bron: destandaard.be

eigen mening: Ik vind deze cijfers vrij onrustwekkend. Het is duidelijk dat kinderen, maar ook volwassenen te ongezond eten. Daarom vind ik het een zeer goed initiatief van de Vlaamse overheid. Toch betwijfel ik of dit het probleem zal oplossen. Men kan mensen namelijk niet verplichten om fruit, groenten en andere gezonde voedingsmiddelen te eten. Ik denk dat het belangrijk is dat men de mensen de gevaren van een ongezonde levensstijl duidelijk maakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:26.