actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd February 2016, 15:32
Toon.V*nHoof Toon.V*nHoof is offline
Registered User

Stations Leuven en Mechelen ontruimd na bommeldingen

Het station van Leuven werd maandagochtend ontruimd na een anonieme bommelding en iets later werden ook de stations Mechelen en Mechelen-Nekkerspoel om diezelfde reden ontruimd. Intussen is het station van Mechelen al opnieuw vrijgegeven.
Het station van Leuven werd ontruimd omstreeks 12.15 uur, zo meldt de politie op sociale media. Ook de voetgangerstunnel onder het station werd ontruimd. Het treinverkeer is daardoor tijdelijk onderbroken.

Volgens de Leuvense lokale politie is er bij een bedrijf een e-mailbericht binnengelopen dat melding maakt van een bom in het treinstation in Leuven, maar wordt in dezelfde mail ook een adres in Mechelen vermeld.

Politiezone Mechelen-Willebroek liet maandagmiddag weten dat er een bomalarm gold in de twee Mechelse treinstations. Beide stations werden ontruimd. Intussen werd het station van Mechelen al opnieuw vrijgegeven. Het gebouw werd onderworpen aan een grondige controle, aldus de politie, maar er werd niets verdacht aangetroffen. Het station Mechelen-Nekkerspoel volgt normaal gezien wat later deze middag.

Volgens de NMBS is het treinverkeer wel mogelijk, al zullen de treinen niet stoppen in de stations. Het busverkeer verloopt ook volgens de dienstregeling.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160222_02142548

Ik heb zelf een jaar gestudeerd in Leuven, waarbij ik wekelijks tweemaal langs de stations van Leuven en Mechelen passeerde met de trein. Ik weet heel goed hoe druk deze stations met momenten zijn en hoeveel treinverkeer hier in feite passeert. door die twee stations een uur stil te leggen, wordt het treinverkeer in heel het Hageland en een deel van de Antwerpse Kempen volledig verlamd en nadien vertraagd. Met als gevolg de nodige frustraties en gemiste afspraken. Ik vind het terecht dat ze de stations ontruimen voor een dergelijke situatie, zeker met alle aanslagen en terreurdreiging die steeds meer schering en inslag wordt. Hopelijk blijven dit soort meldingen in de nabije toekomst uit, zo blijven we alert en krijgen we geen 'het zal toch weer niets zijn'-gevoel.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:22.