|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Republikeinse politica stuurt gewapende kerstgroet de wereld in
In Amerika heeft een politica van de Republikeinse partij een opmerkelijke kerstgroet de wereld ingestuurd: op Facebook deelde Michele Fiore een familiefoto waarop de familieleden - tot zelfs de vijfjarige kleinzoon - trots poseren met een heel wapenarsenaal in de handen. "Het is aan de Amerikanen om Amerika te beschermen", luidt de boodschap erbij.
NY Times zet commentaar over wapens prominent op pagina 1 "Vrolijk kerstfeest vanwege mijn familie voor jullie families", tot daar de vredevolle boodschap in het licht van de komende feestdagen. Op de foto van de politica poseert de hele familie trots met de wapens. Er is zelfs een wapenlegende bijgevoegd: daaruit leren we dat kleinzoon Jake een Walther p22 wapen draagt. Toch schrijft de Amerikaanse erbij: "We zijn maar een gewone Amerikaanse familie. Met liefde en vrijheid". Dat zo'n boodschap van Michele Fiore komt, hoeft niet echt te verbazen. De Republikeinse uit de staat Nevada is een notoir voorvechter van wapendracht. In het parlement van Nevada heeft ze al verschillende wapenwetten verdedigd. Zo was ze onder meer voorstander van een wet die het de mensen zou toelaten om wapens te dragen op campussen, scholen en zorgcentra. "Als meisjes op school een wapen hebben, vraag ik me af hoeveel mannen hen lastig durven te vallen", klonk haar redenering toen. De wet haalde het uiteindelijk evenwel niet. De foto werd gepost net voor de dodelijke schietpartij in de Amerikaanse stad San Bernardino. De eerste reacties onder de Facebookvolgers van Michele Fiore waren dan ook vrij positief. "Geweldig. Wapens inclusief", schreef een fan. Maar de politica wijzigde haar foto en de boodschap niet na het drama in San Bernardino. De reacties lieten niet op zich wachten. "Meer dan smakeloos" of "Je foto zou in het woordenboek naast het woord 'idioot' moeten staan". Net vandaag heeft de Amerikaanse president Barack Obama het Amerikaanse Congres opgeroepen om iets te doen aan de wetgeving in de VS. "Een gevaarlijk individu mag geen vliegtuig nemen, maar wel een wapen kopen: waanzin!", klinkt het vanuit het Witte Huis. Mijn mening: |
|
|||
|
|||
Republikeinse politica stuurt gewapende kerstgroet de wereld in
In Amerika heeft een politica van de Republikeinse partij een opmerkelijke kerstgroet de wereld ingestuurd: op Facebook deelde Michele Fiore een familiefoto waarop de familieleden - tot zelfs de vijfjarige kleinzoon - trots poseren met een heel wapenarsenaal in de handen. "Het is aan de Amerikanen om Amerika te beschermen", luidt de boodschap erbij.
NY Times zet commentaar over wapens prominent op pagina 1 "Vrolijk kerstfeest vanwege mijn familie voor jullie families", tot daar de vredevolle boodschap in het licht van de komende feestdagen. Op de foto van de politica poseert de hele familie trots met de wapens. Er is zelfs een wapenlegende bijgevoegd: daaruit leren we dat kleinzoon Jake een Walther p22 wapen draagt. Toch schrijft de Amerikaanse erbij: "We zijn maar een gewone Amerikaanse familie. Met liefde en vrijheid". Dat zo'n boodschap van Michele Fiore komt, hoeft niet echt te verbazen. De Republikeinse uit de staat Nevada is een notoir voorvechter van wapendracht. In het parlement van Nevada heeft ze al verschillende wapenwetten verdedigd. Zo was ze onder meer voorstander van een wet die het de mensen zou toelaten om wapens te dragen op campussen, scholen en zorgcentra. "Als meisjes op school een wapen hebben, vraag ik me af hoeveel mannen hen lastig durven te vallen", klonk haar redenering toen. De wet haalde het uiteindelijk evenwel niet. De foto werd gepost net voor de dodelijke schietpartij in de Amerikaanse stad San Bernardino. De eerste reacties onder de Facebookvolgers van Michele Fiore waren dan ook vrij positief. "Geweldig. Wapens inclusief", schreef een fan. Maar de politica wijzigde haar foto en de boodschap niet na het drama in San Bernardino. De reacties lieten niet op zich wachten. "Meer dan smakeloos" of "Je foto zou in het woordenboek naast het woord 'idioot' moeten staan". Net vandaag heeft de Amerikaanse president Barack Obama het Amerikaanse Congres opgeroepen om iets te doen aan de wetgeving in de VS. "Een gevaarlijk individu mag geen vliegtuig nemen, maar wel een wapen kopen: waanzin!", klinkt het vanuit het Witte Huis. Mijn mening: Toen ik deze foto zag, viel me vooral op dat ook het kleine vijfjarige zoontje een geweer heeft. Volgens mij is dit een te jonge leeftijd voor het bezitten van een eigen vuurwapen. Ik denk ook dat als iedereen in Amerika een wapen zou bezitten dat er dan nog meer kans is op gewapende conflicten. Ik heb onlangs gelezen dat men in Amerikaanse scholen kogelvrije dekens voor de leerlingen heeft. Naar mijn mening gaan we nog meer van zulke taferelen zien als iedere Amerikaan zomaar een wapen kan aanschaffen. Bron: deredactie.be |