actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd December 2015, 07:54
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User

Binnenkort vingerafdrukken laten nemen voor we naar VS reizen?

De Amerikaanse senaat heeft een wetsvoorstel ingediend om het zogenaamde 'Visa Waiver'-programma te verstrengen. Dankzij 'Visa Waiver' hoeven heel wat toeristen, waaronder Belgen, geen visum aan te vragen wanneer ze naar de VS met vakantie willen.
De Amerikanen maken zich zorgen sinds de aanslagen in Parijs en willen de controles aan de grens strenger maken. Het zou kunnen dat IS-leden die in Europa gevestigd zijn, via het 'Visa Waiver'-programma ongemerkt de Verenigde Staten binnen kunnen komen.

Inwoners van een van de 38 landen, waaronder de meeste landen in West-Europa, die deelnemen aan het 'Visa Waiver'-programma, hoeven geen visum aan te vragen als ze niet langer dan 90 dagen naar de Verenigde Staten reizen. Per jaar maken er ongeveer 20 miljoen reizigers gebruik van.

Als de wet er komt, moeten toeristen voor vertrek vingerafdrukken laten nemen. Een wethouder zegt dat vooral mensen die voor het eerst naar de VS reizen hierdoor hinder zouden kunnen ondervinden.

De Amerikaanse reissector is kritisch, want het zou kunnen betekenen dat minder mensen naar de Verenigde Staten willen reizen als dat meer gedoe met zich meebrengt.

Bron: HLN, 02/12/2015
http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/a...VS-reizen.dhtml

Mening: Ik snap de Verenigde Staten wel. Ze maken zich terecht zorgen voor terrorisme en willen daarom hun burgers beschermen. Veel van die terroristen zullen daardoor niet naar de Verenigde Staten willen of kunnen reizen denk ik. Voor de gewone mensen is dit natuurlijk niet leuk. Zelf zou ik niet graag mijn vingerafdrukken laten nemen. Ik denk dat ik niet de enige ben dus de Amerikaanse reissector maakt zich terecht zorgen. Dus er gaan volgens mij toch wel wat mensen niet naar de Verenigde Staten willen reizen door dat ongemak.
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2015, 18:53
e*len.brosens e*len.brosens is offline
Registered User

Zoals Jens terecht aangeeft, vind ik het niet meer dan normaal dat de Verenigde Staten alles op alles zetten om de veiligheid van hun inwoners te verzekeren. Volgens mij zou Europa ook veel strenger uit de hoek moeten komen.
Ik denk dan ook dat het een goede maatregel is om toeristen, reizigers… goed te screenen vooraleer ze de grens naar de Verenigde Staten, Canada, West-Europa… oversteken. Ik ben van mening dat grenscontroles veel strenger zouden moeten zijn! Gebeurt dit door het nemen van vingerafdrukken, geen probleem. Ik denk dat het merendeel van de bevolking het niet erg vindt wat langer te wachten wanneer hierdoor de veiligheid gegarandeerd wordt.
Aanvankelijk zal de toeristische sector misschien verlies lijden, maar mensen die willen reizen, naar onder andere de Verenigde Staten, zullen dit ongetwijfeld blijven doen.
Ik hoop echt dat er een wet komt tot verscherping van grenscontroles, al dan niet door het nemen van vingerafdrukken.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:58.