|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Duits Defensieminister sluit deelname Syrische troepen aan coalitie niet uit
Duits Defensieminister sluit deelname Syrische troepen aan coalitie niet uit
De Duitse minister van Defensie, Ursula Von der Leyen, sluit een deelname van de Syrische regeringstroepen aan de internationale coalitie in de strijd tegen IS niet uit. Dat zei ze in een interview met de Duitse zender ZDF. Morgen zet de Duitse regering normaal het licht op groen voor zijn eigen militaire inzet. "Er kan geen toekomst met president Assad zijn, dat is duidelijk", verklaarde de Duitse minister van Defensie. Maar volgens haar zijn er wel delen van het Syrische leger die mee zouden kunnen strijden tegen Islamitische Staat, "op dezelfde manier als in Irak waar de lokale troepen een succesvolle training kregen". Volgens Von der Leyen streeft men naar een overgangsfase waarbij Assad uiteindelijk moet opstappen. Duitsland beslist morgen over de inzet van een oorlogsschip en gevechtsvliegtuigen boven Syrië. Het zal waarschijnlijk de grootste buitenlandse missie worden. Bron: De Morgen (30 november 2015), via http://www.demorgen.be/buitenland/d...t-uit-bc46965e/ Mening: Ik akkoord met wat Von der Leyen hier aanhaalt. Niet alle Syrische troepen staan aan de kant van IS. Volgens mij zijn de regeringstroepen bereidt zich aan te sluiten bij de internationale coalitie. Omwille van het feit dat Assad nog steeds aan de macht is, denk ik dat dit wordt belemmerd. Naar mijn mening moet hij afgezet worden en moet er een iets of wat democratisch leider aan de macht komen. Dit zal moeilijk zijn, aangezien Rusland een bondgenoot is van Assad. Ik vind toch dat de Russen moeten beseffen dat het geen optie is hem nog langer aan de macht te laten. Bovendien vind ik het ook goed dat Duitsland mee aanvallen gaat uitvoeren boven Syrië. Zo komt de economische grootmacht van Europa mee in actie en wordt het conflict in Syrië hopelijk sneller opgelost. |