|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Informatienummer 1771 wordt overstelpt door oproepen
'' Informatienummer 1771 wordt overstelpt door oproepen''
Het informatienummer 1771, dat het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken zaterdag activeerde naar aanleiding van het optrekken van het dreigingsniveau voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest tot 4, wordt sinds de aankondiging zondagavond iets voor 19.00 uur door premier Charles Michel dat het dreigingsniveau voor Brussel gehandhaafd blijft overstelpt met oproepen. Dat zegt Hugo Bussers, teammanager van het callcenter IPG in Leuven, waar de oproepen beantwoord worden. ’Omdat we verwacht hadden dat er na deze beslissing meer oproepen zouden zijn hadden we het aantal medewerkers in Leuven verdubbeld van vijftien vanmiddag tot dertig. Ook in de Brusselse vestiging zijn er nog enkele telefonisten actief’, aldus Bussers. ‘Ondanks de verdubbeling van de bezetting staan er momenteel meer dan honderd oproepers in de wachtrij. Ik heb nog geen cijfers over het totale aantal oproepen dat vandaag is binnengelopen, maar het zullen er zeker meer zijn dan de 3.300 van zaterdag’, aldus Bussers. Oorspronkelijk was voorzien dat het nummer 1771 dagelijks enkel bereikbaar zou zijn tussen 08.00 en 20.00 uur maar op vraag van het Crisiscentrum heeft IPG beslist om de lijnen vanavond minstens tot 23.00 uur open te houden. Maandagmorgen gaat men al om 06.00 uur aan de slag. ‘Ook morgen zullen we minstens dertig medewerkers inzetten. Omdat er hiervoor morgen in Leuven onvoldoende plaats zal zijn zullen we ook een aantal medewerkers in Hasselt en Antwerpen inschakelen’, aldus Bussers. Om te vermijden dat het nummer 1771 overstelpt zou raken met oproepen riep Peter Mertens, woordvoerder van het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken, zondagmiddag tijdens een persbezoek aan het Leuvense crisiscentrum overigens uitdrukkelijk op dat iedereen eerst de berichtgeving over de terreurdreiging via de media en websites van de verschillende nationale en lokale overheden zou raadplegen en slechts nadien - indien nog nodig - beroep te doen op het nummer voor als men alsnog praktische vragen had. Bron: DS Zondag 22 November http://www.standaard.be/cnt/dmf20151122_01983940 Eigen mening: Brussel heeft nu het dreiging niveau van maar liefst 4, het is normaal dat we met veel vragen zitten en dat we op dit moment met angst leven. Vele vrienden, familie en kennissen zijn ongerust, daarom is het niet meer dan normaal dat dit informatie nummer vroeger en langer bereikbaar zal zijn. Deze mensen zullen niet op al onze vragen een antwoord kunnen geven, maar ze doen hun best en sommige mensen zijn ook al wat geruster. Zoals er op het einde van het artikel gezegd word, zouden de mensen eerst de informatie die ze willen weten op de internet websites moeten zoeken ''en slechts nadien - indien nog nodig - beroep te doen op het nummer voor als men alsnog praktische vragen hadden. '' Ik begrijp dat Peter Mertens, woordvoerder van het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken dit onderneemt zodat het crisis nummer niet overstelpt zou raken, maar ik persoonlijk zou liever iemand aan de telefoon horen dan alles op het internet lezen en niet zeker zijn dat het wel juist is. Laatst aangepast door E*elien.Vanzummeren : 23rd November 2015 om 10:45. |