|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Trump: "Aanslagen Parijs waren anders verlopen met bewapende burgers"
De aanslagen in Parijs waren anders afgelopen als inwoners van de stad wapens hadden mogen dragen, denkt Donald Trump, Amerikaanse kandidaat voor het presidentschap namens de Republikeinen. Hij hekelde na het bloedbad de strenge wapenwetgeving in Frankrijk.
"Niemand had wapens, behalve de slechteriken", zei Trump volgens Variety tijdens een bijeenkomst in de Amerikaanse staat Texas. "Als onze mensen wapens hadden gehad, als ze toestemming hadden gehad die te dragen, dan was het een heel andere situatie geweest", aldus de zakenman die bekend staat om zijn omstreden uitspraken. Eerder noemde hij Mexicaanse immigranten 'verkrachters'. Trump kwam na de aanslag op Charlie Hebdo al met een vergelijkbare boodschap. Hij noemde het toen op Twitter 'interessant' dat de tragedie plaatsvond in een land met strenge wapenwetgeving. Dat bericht dook vrijdag weer op en kon volgens CNN rekenen op een woedende reactie van de Franse ambassadeur, die kennelijk dacht dat Trump reageerde op de aanslagen van vrijdag. Ambassadeur Gerard Araud noemde Trump op Twitter een 'aasgier' en zijn boodschap 'walgelijk door het gebrek aan menselijk fatsoen'. De tweet werd later verwijderd. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...e-burgers.dhtml Datum: 15/11/15 - 01u55 Mening: Ongepast, meer woorden vind ik niet voor deze uitspraak van Trump. We weten al langer dat Trump wil dat de burgers gewapend zijn, omwille van hun eigen veiligheid. Maar om daar nu zo'n uitspraak over te doen? Dat kan er bij mij niet in. Moeten dan alle mensen een geweer dragen? Ik denk dat niet, dan zouden er veel ongelukken gebeuren denk ik. Misschien heeft Trump wel ergens gelijk in verband met dat deze aanslag anders had kunnen verlopen. Dat had gekund als iemand van de aanwezigen de daders kon neerschieten. |
|
|||
|
|||
Net zoals Thomas vind ik het een zeer omstreden uitspraak van Trump. Langs de ene kant heeft hij misschien wel gelijk, men had de daders kunnen doodschieten. Maar anderzijds zouden er veel meer ongelukken gebeuren moest iedereen zomaar een wapen bij zich hebben. Je ziet wel in Amerika hoeveel slachtoffers er vallen doordat gewone burgers een wapen bij zich hebben. En dit zijn niet alleen volwassenen. Ook kinderen die het wapen van hun ouders vinden en per ongeluk schieten. Wapens zijn geen speelgoed en kunnen best alleen gebruikt worden door mensen die er voor getraind zijn.
Stel je eens voor dat er meer mensen een wapen hadden gehad, wie gaat er dan op wie schieten? Want als er chaos is, kunnen de echte daders zich overal verspreiden. Iedereen loopt door elkaar en dan vallen er sowieso nog meer slachtoffers. Ik denk dat Trump beter eerst de wapencrisis in Amerika oplost voordat hij nog eens zulke uitspraken doet. |