actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd October 2015, 12:25
jirka.v*nrooy jirka.v*nrooy is offline
Registered User

Opnieuw schietpartij op Amerikaanse universiteitscampus

Op de hoofdcampus van de Tennessee State University in Nashville zijn donderdagavond (lokale tijd) drie mensen neergeschoten. Eén persoon liet daarbij het leven. Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN op basis van politiebronnen. De gewonden werden overgebracht naar het ziekenhuis. Volgens de politie ontstond de schietpartij na een ruzie over een dobbelspel.

Over de identiteit van de slachtoffers en of het om studenten gaat, kon Tanya Stone van de Nashville Metro Police niet zeggen. Of de dader op de vlucht is, was evenmin bekend.

De politie is op de plek van de feiten en volgens Stone zijn er geen aanwijzingen dat er een actieve schutter aanwezig is op de campus. Volgens lokale media vond de schietpartij plaats om 23.00 uur (plaatselijke tijd).

De Tennessee State University ligt in Nashville, hoofdstad van de staat Tennessee in het zuidoosten van de Verenigde Staten, en telt volgens de website van de universiteit 9.000 studenten en 450 voltijdse faculteitsmedewerkers.

23-10-2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151023_01934558
Bron: BELGA

Eigen mening:
'Opnieuw schietpartij op Amerikaanse universiteitscampus' zegt de titel, wat mij opvalt bij deze titel is 'opnieuw' en 'Amerikaanse universiteitscampus'. Deze gruwelijke gebeurtenissen gebeuren over heel de wereld maar je hoort het vaker in de media dat het in Amerika gebeurt.
Waar ligt dit aan? Ik denk dat het aan het wapenbegeleid ligt, iedereen kan een geweer krijgen als ze een vergunning halen en bijzonder in Amerika is dit zeer gewild. Ik denk dat slecht is omdat men vaak de realiteit niet ziet. Hiermee bedoel ik... Als een man een geweer koopt is meestal om zichzelf en zijn familie te beschermen. Grotendeels bij inbraken en andere criminele activiteiten zijn de slachtoffers de eigenaar van het geweer die gewond zijn geraakt door hun eigen aankoop. Dit is een feit en dat mensen in Amerika dat niet zien begrijp ik niet.
Ik ben voor het wapenbeigeleid van presidentskandidaat Hillary Clinton. Dit is een strenger begeleid en strengere regels invoeren tegen illegaal wapenverkoop. Dit is een groot probleem van Amerika en zij ziet dat in.
Ik ben zelf tegen wapens.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:30.