![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Sloveense politie stopt ruim 2.000 vluchtelingen op weg naar West-Europa
De Sloveense politie heeft, met geweld, ongeveer 2.000 vluchtelingen gestopt die vanuit Kroatië het land wilden binnenraken. De Sloveense opvangcapaciteiten zijn uitgeput, deelde de politie maandag mee vanuit hoofdstad Ljubljana. De Kroatische openbare tv-zender berichtte dat er zich dramatische scènes afspeelden toen mensen probeerden om de grens tussen Kroatië en Slovenië illegaal over te steken.
Nadat Hongarije zijn grens met Kroatië afsloot, worden de vluchtelingen sinds afgelopen zaterdag omgeleid via Slovenië. Dat land heeft zich voorgenomen per dag maximaal 2.500 vluchtelingen op te nemen, te registreren en naar Oostenrijk verder te leiden. Oostenrijk van zijn kant wil slechts 1.500 mensen per dag opnemen, klaagt Slovenië bij EU-commissaris Dimitris Avramopoulos, maar Kroatië heeft sinds begin oktober dagelijks gemiddeld 5.100 vluchtelingen vanuit Servië doorgestuurd naar Hongarije en nu Slovenië. “Het gedrag van Kroatië is onaanvaardbaar”, klonk het zondagavond in een mededeling van de Sloveense regering. Zagreb zou vluchtelingen, tegen elke afspraak in, naar de grens vervoeren en hen dan aan hun lot overlaten. Bron: GVA, 19/10/2015, http://www.gva.be/cnt/dmf20151019_0...aar-west-europa Mijn mening: Ik vind dat de EU dringend maatregelen moet gaan nemen om de vluchtelingencrisis onder controle te krijgen. Er is momenteel in Oost-Europa weinig structuur waardoor elk land zijn eigen beslissingen kan nemen zonder consequenties. Al begrijp ik het standpunt van deze landen ook wel, de vluchtelingencrisis moet aangepakt worden bij de wortel. Als Europa niet snel actie onderneemt tegen IS zal het probleem niet opgelost worden en zal er steeds meer chaos ontstaan. Ook in België blijven de problemen met de vluchtelingenopvang aanhouden, er is een snelle reactie nodig om het probleem op te lossen. Laatst aangepast door Neal.M**ulemans : 19th October 2015 om 10:44. Reden: Bronvermelding vergeten |