actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th November 2015, 15:57
Djordy H*ysmans Djordy H*ysmans is offline
Registered User

Enkel drugs in "verdachte" Belgische auto in Rotterdam

De auto met Belgische nummerplaat die gisterenavond in Rotterdam onderzocht werd, was "terecht als verdacht bestempeld". Dat heeft de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb gezegd op RTV Rijnmond. De auto stond geparkeerd voor de deur van een restaurant waar Aboutaleb, samen met andere burgemeesters, aan het eten was. Nochtans werd in de wagen enkel een kleine hoeveelheid drugs, en geen verdachte spullen gevonden.

"Op een gegeven moment krijg je het signaal dat er een verdachte auto in de buurt van het restaurant staat en of ik toch niet onmiddellijk naar huis zou willen gaan", aldus Aboutaleb op RTV Rijnmond. Nog volgens de Rotterdamse burgemeester was de auto eerder deze week al ergens in Nederland aangehouden, maar meer wilde hij daarover niet kwijt.

"Ik ben onmiddellijk de trap afgelopen, in de auto gestapt en naar huis gegaan", zei Aboutaleb over de evacuatie. "Ik heb de auto zien staan, maar het onderzoek laat ik over aan de veiligheidsdiensten."

De verdachte auto, die geparkeerd stond op de Westersingel, had een Belgisch kenteken. De drie inzittenden van de auto, die 20, 22 en 23 jaar oud zijn, werden in een nabijgelegen park opgepakt en zitten nog vast. Politieagenten die het voertuig zagen rijden, ontdekten dat de auto gesignaleerd stond vanwege een eerdere aanhouding woensdag. Toen werden een gaspistool en hennep aangetroffen.

De agenten volgden de auto en troffen die even later aan op de Westersingel. Omdat de auto gesignaleerd stond en vanwege de extra oplettendheid van de politie door terreurdreiging werd een uitgebreid onderzoek ingesteld.

Bronnen melden aan de NOS dat de auto geregistreerd stond als "mogelijk vuurwapengevaarlijk".

eigen mening: Een groot voorbeeld van de veralgemening waarvoor de media heeft gezorgd. Een auto met Belgische nummerplaat is wordt nu al meteen een bomauto. Ik vind het erg wat er in Parijs is gebeurd en dat er landgenoten mee gemoeid zijn. Maar door de media wordt nu een deel van de werkelijk vergeten. Niet alle vluchtelingen zijn terroristen en niet elke auto met Belgische nummerplaat is verdacht. Dit zijn goede voorbeelden van hoe de media het volk beïnvloed. Men zou alles wat men in de media leest met een kritische kijk moeten beoordelen. Enkel zo kan men achter de eigenlijke waarheid komen.

bron:http://www.demorgen.be/buitenland/e...erdam-be28fdb5/
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:02.