|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Gooit Uber ook autosector overhoop?
Kan Uber na de taxisector ook een doorn in het oog worden van de autofabrikanten? Een onderzoek van het Amerikaanse researchbedrijf Magid Advisors lijkt te impliceren van wel.
Advertentie Consultancybedrijf Magid Advisors voerde een een enquête uit bij 2.400 respondenten, meldt zakenzender CNBC. Daaruit blijkt dat het gebruik van de alternatieve taxidienst Uber sterk is gestegen. Waar vorig jaar 4 procent zei Uber te gebruiken, is dat nu al 17 procent. Een aardige groei, maar het is een ander cijfer dat de wenkbrauwen doet fronsen. Want van de respondenten die Uber gebruiken, geeft 22 procent aan dat ze door de ervaring met Uber de aankoop van een nieuwe wagen uitstellen. Het onderzoek lijkt toch te impliceren dat een dienst als Uber, die ondanks de juridische strubbelingen met overheden en taxiverenigingen aan vaart wint, impact kan hebben op consumentengedrag en mobiliteit. Volgens Magid Advisors zelf is dat alvast onvermijdelijk. 'Uber is als een gigantisch truck die aan snelheid wint. Volgens ons zal dit zich snel reflecteren in de verkoopscijfers van wagens.' Vandaag is dat nog niet het geval. In september werden in de VS het meeste auto's in één maand verkocht sinds 2005. Bron: http://www.tijd.be/ondernemen/auto/...1&ts=1443962974 Eigen mening: Het ziet er dus naar uit dat Uber niet alleen roet in het eten van de taxibedrijven gooit. Uber ondertussen door iedereen wel gekend van uit het nieuws. Meer en meer mensen leren Uber kennen maar dit is misschien ook wel door het nieuws. Misschien heeft de actualiteit en de protesten wel een averechts effect en promoten ze Uber gewoon. Er zijn zeker mensen die door vermeldingen in de actualiteit het bedrijf zijn leren kennen. Om het in economische termen te zeggen slechte reclame is ook reclame. |