|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Al 1.420 klachten tegen opdringerige televerkopers
Al 1.420 klachten tegen opdringerige televerkopers
In de eerste helft van dit jaar dienden al 1.420 mensen bij de FOD Economie een klacht in ¬nadat ze waren opgebeld door televerkopers. Nochtans hadden die mensen zich geregistreerd op de site Bel-me-niet-meer. Op die site kan iedereen die geen verkopers van gsm-abonnementen of opdringerige schoorsteenvegers meer aan de lijn wil krijgen, zich registreren. ‘Intussen hebben 670.000 landgenoten dat gedaan’, zegt Philippe Verschueren van de site. ‘Bedrijven die de mensen toch lastig blijven vallen, krijgen eerst een vermaning. Blijven ze telefoneren, dan riskeren ze een boete tot 60.000 euro. Het ¬dossier wordt dan ook overgemaakt aan het parket’, zegt ¬Johan Verbelen van de FOD Economie. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150811_01813390 Datum: 11/08/2015 om 06u55 Mening Dit is een kort en bondig artikel waar ik heel graag mijn mening over kwijt wil. Ik heb er namelijk erg veel last van en ik ben blijkbaar niet alleen. Ik word nagenoeg wekelijks gebeld door iemand die mij iets via de telefoon wilt verkopen. Mijn grootouders hebben hier ook veel last van en we raken er ondertussen enorm gefrustreerd van, zeker omdat het vaak dezelfde producten zijn waarvoor er gebeld wordt. Bij mijn grootouders was het zelfs zo erg dat er dagelijks meerdere keren gebeld werd voor digitale televisie. Mijn grootouders zijn hiervoor gaan klagen en na veel discussie is het bellen dan toch gestopt. Ik had er geen idee van dat er een website bestond waarop je jouw gsm-nummer kon invoeren om dit te vermijden. Nu ik het weet zal ik mij hier zeker bij toevoegen. Het is goed dat dit artikel in de media verschijn, zodat mensen weten waar ze naartoe moeten wanneer ze dergelijke telefoontjes zo beu zijn als koude pap. |