actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th March 2015, 11:43
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User

Ryanair gaat voor vluchten naar Amerika vanaf 14 euro

Ryanair gaat voor vluchten naar Amerika vanaf 14 euro

17 maart 2015

Ryanair is een stap dichter bij transatlantische vluchten. De raad van bestuur van het bedrijf zette het licht op groen voor het plan waarbij de lowcostmaatschappij vluchten tussen Europese en Amerikaanse steden vanaf 10 pond (14 euro) zou aanbieden. Dat schrijven de Financial Times en De Tijd.

Vliegen we binnenkort van Londen naar New York en terug voor een paar euro? Ryanair wil het alvast proberen. Het bedrijf van CEO Michael O'Leary droomt ervan om over vier à vijf jaar goedkope vluchten aan te bieden vanuit steden als Londen, Berlijn, Dublin en Keulen naar New York, Boston, Chicago en Washington.

O'Leary legde het plan voor aan zijn raad van bestuur, die het goedkeurde. Een grote klip die nu nog genomen moet worden is de investering in nieuwe vliegtuigen. De Boeiings waarmee Ryanair vandaag tussen verschillende Europese steden vliegt zouden niet geschikt zijn voor transatlantische vluchten.

Het plan is zeer ambitieus, zo schrijft De Tijd. Ryanair zou niet de eerste maatschappij zijn die er zijn vingers aan verbrandt. In het verleden gingen maatschappijen als Skytrain en Zoom Airlines kapot aan goedkope transatlantische vluchten. Momenteel wordt het geprobeerd door Norwegian Airlines, die hierdoor ook zwarte sneeuw ziet. "Wij hebben een sterker merk dan Norwegian", zo reageert het hoofd marketing in de Britse zakenkrant Financial Times. "We doen meer vluchten en ons kostenmodel is efficiënter."

Bron: www.demorgen.be

Motivatie: Er is groen licht geboden voor het plan dat Ryanair had om goedkope vluchten aan te bieden tussen Europese en Amerikaanse steden. Hun ambities zijn groot want het zou gaan om vluchten vanaf 14 euro. Belangrijk is wel om te vermelden dat zij eerst nog moeten investeren in nieuwe vliegtuigen die deze trans-Atlantische vluchten mogelijk maken. De plannen lijken volgens sommigen te hoog gegrepen want zij zouden niet de eerste vliegtuigmaatschappij zijn die met dit idee op de proppen komt.
Ik vind het een beetje verontrustend voor de economieën in die bepaalde landen waar dat Ryanair een stationering heeft. Zij bieden vluchten heel goedkoop aan als je zonder bagage reist en zonder supplementen neemt. Het minste dat je je stoel zelf kiest of een koffer bij je hebt, vallen ze duurder uit dan andere maatschappijen. Doordat zij vluchten aanbieden en adverteren tegen knalprijzen maak ik mij wel eens zorgen hoeveel de overheden in die landen ontvangen aan taksen en dergelijke van hen. Naar mijn mening werd er veel gelobbyd en zal er weinig voordeel zijn voor de betrokken landen. Verder denk ik ook dat de lowcostmaatschappij toch goed na moet denken over de mogelijkheden en ook de bijhorende problemen. Het is niet de eerste keer dat het idee wordt aangekondigd en waarbij het vervolgens ook fout liep. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:55.