actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2014, 19:42
Ellen.B*eyens Ellen.B*eyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 76
Steenkoolcentrale ligt zeker tot maandag stil

De steenkoolcentrale van E.ON in Langerlo blijft zeker tot en met maandag stilliggen. Vakbonden en directie overlegden vrijdag de hele dag, ‘maar er werd geen fundamentele vooruitgang geboekt’, zegt Gazelco-secretaris Jan Van Wijngaerden. Er is nog geen datum voor nieuw overleg.

Een woordvoerder van E.ON zei dat er in alle sereniteit wat toenadering was tijdens het overleg, maar dat is niet helemaal de mening van de vakbonden. ‘Er is tijdens het overleg geen fundamentele vooruitgang geboekt’, aldus Van Wijngaerden.

De centrale blijft dan ook stilliggen. Er zou volgende week opnieuw gepraat worden, maar een datum is er nog niet. Maandag is, met de nationale staking, geen optie.

Het personeel van de steenkoolcentrale in Langerlo ging woensdag in staking. De centrale van 500 MW werd stilgelegd. Het personeel is ongerust over de toekomst en vreest in 2016 op straat te staan. De directie heeft er alle vertrouwen in dat er een overnemer zal komen voor het project waarbij de steenkoolcentrale wordt omgevormd tot een biomassacentrale.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141212_01426302

Eigen mening: Ik begrijp wel dat de mensen staken. Ze willen zekerheid over hun toekomst en die krijgen ze maar niet. Maar ik denk dat men ook moet kijken naar de economische schade die er kan zijn door de staking zoals bijvoorbeeld de energie die niet opgewekt wordt en waardoor er een energie tekort kan ontstaan. Niet alleen bij deze staking moet men naar de economische gevolgen kijken maar ook bij de nationale staking op maandag 15 december. Er wordt niet geproduceerd, mensen geraken niet op hun werk door blokkades dus er ontstaan files, enz . De reden waarom ze staken begrijp ik wel maar de overheid moet nu eenmaal besparen en iedereen zal het voelen. Door te staken gaat er niet veel opgelost worden volgens mij. We zien dat in andere landen, die moesten besparen van Europa om hulp te krijgen, een goede economische groei hebben, wat iets helemaal anders is dan in België. Dus ik denk dat we allemaal meer aan de toekomst moeten denken van ons land dan aan onze individuele belangen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.